معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش با اشاره به استفاده بیشتر از تجارب فرهنگیان گفت: معلمان در آستانه بازنشستگی در صورت تمایل می‌توانند ادامه خدمت بدهند.

معلمان بازنشسته می توانند ادامه خدمت دهند

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علی الهیار ترکمن در حاشیه برگزاری گردهمایی مشترک مدیران مدرسه‌های کاشان به خبرنگاران گفت: مطالبات اصلی فرهنگیان در سال گذشته ۹ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال بود که از ابتدای سال جاری تاکنون هفت هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در ۲ نوبت پرداخت‌شده است.

وی همچنین با اشاره به مطالبات پیش از سال‌های ۱۳۹۰ و ۹۱ فرهنگیان افزود: به استناد ماده یک قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر، برای مشخص شدن بدهی‌ها، دولت موظف شده است تا پس از هماهنگی با اداره‌های کل خزانه‌داری استان‌ها و ثبت بدهی‌ها در یک سامانه جامع، نتیجه‌گیری قطعی انجام دهد و ردیف مشخصی در بودجه برای آن پیشنهاد کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش همچنین درباره کمبود نیروی انسانی این وزارتخانه گفت: به استناد ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، این اختیار وجود دارد تا فرهنگیان بازنشسته متقاضی ادامه خدمت بالاتر از ۳۰ سال را همچنان به کار بگیریم.

وی اضافه کرد: اوج استخدام‌های وزارت آموزش‌وپرورش بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۷۳ بود اما در سال‌های ۱۳۹۵ و ۹۶ نزدیک به ۷۹ هزار و ۶۰۰ نفر بازنشسته شدند و تا پایان سال جاری نیز ۵۲ هزار و ۷۰۰ نفر از فرهنگیان مشمول شرایط بازنشستگی خواهند شد.

نزدیک به ۹۲۸ هزار نفر نیرو شامل ۵۴ درصد زن و ۴۶ درصد مرد (اعم از معلم، مدیر، کارمند اداری، نیروی تخصصی، خدماتی و سرایداری) در وزارت آموزش‌ و پرورش خدمت می‌کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.