رژیم صهیونیستی در حال ورود به ششمین سال پیاپی بدترین خشک‌سالی قرن است؛ بسیاری از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی اسرائیل در پایین‌ترین سطح ۱۰۰ سال اخیر به سر می‌برند.

منابع آبی رژیم اشغالگر صهیونیست به‌سرعت در حال خشک شدن هستند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، رژیم صهیونیستی در حال ورود به ششمین سال پیاپی بدترین خشک‌سالی قرن است؛ بسیاری از دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی سرزمینهای اشغالی در پایین‌ترین سطح ۱۰۰ سال اخیر به سر می‌برند و دریای جلیله با عبور از خط قرمز در حال نزدیک شدن به خط سیاه کم‌آبی شدید است.

این خبر روز یکشنبه رسماً از سوی نهاد منابع آبی رژیم صهیونیستی اعلام شد. این نهاد اعلام کرد پس از پنج سال پیاپی خشک‌سالی، کمبود ذخایر آب طبیعی رژیم صهیونیستی، جدی و اساسی است و حتی با توجه به یک سال بارانی متوسط و توقف پمپاژ آب از دریای جلیله به کانال ملی آب، این دریا تا پایان زمستان آینده، همچنان زیر خط قرمز خواهد بود.

این نهاد افزود که در آستانه پایان تابستان سال ۲۰۱۸، منابع آبی رژیم صهیونیستی (رودخانه‌ها، چشمه‌ها، دریای جلیله و سفره‌های آب زیرزمینی) در بدترین وضعیت خود طی سال‌های اخیر به سر می‌برند و برخی از آن‌ها حتی در مسیر شکستن رکورد تاریخی فقدان جریان‌های آبی قرار دارند. به عنوان مثال، انتظار می‌رود جزیره‌ای که طی هفته‌های اخیر بر اثر کاهش سطح آب در دریای جلیله ایجاد شده است، به‌زودی به ساحل متصل شود.

با این حال، مردم اسرائیل، خشک‌سالی کنونی را به شدت خشک‌سالی‌های ادوار گذشته احساس نمی‌کنند زیرا رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر تأسیسات آب‌شیرین‌کن بزرگی را در ساحل مدیترانه ایجاد کرده است که اکنون حدود ۷۰ درصد از آب آشامیدنی آن را مستقیماً از این دریا تأمین می‌کند. رژیم صهیونیستی همچنین حدود ۸۶ درصد از فاضلاب را برای مصارف کشاورزی بازیابی و تصفیه می‌کند.

در حال حاضر، حدود ۲.۵ میلیارد متر مکعب کمبود آب در رژیم صهیونیستی وجود دارد. با این حال، این نهاد گفت که بر خلاف کشورهای همسایه که تأسیسات آب‌شیرین‌کن ندارند، وضعیت اسرائیل به دلیل گام‌هایی که برداشته شده و کارهایی که در حال انجام است، نسبتا خوب است اما تمام این کوشش‌ها برای ثابت نگه داشتن جریان‌های آبی کافی نیست.

در این راستا، نهاد منابع آبی رژیم صهیونیستی کمپینی تبلیغاتی را با این عنوان به راه انداخته است که "رژیم صهیونیستی بار دیگر در حال خشک شدن است" و بر این نکته تأکید کرده است که در صورت تداوم خشک‌سالی، محدودیت‌هایی را بر مصرف آب اعمال خواهد کرد.

منبع: هاکریا۲۰۴۰

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.