گروه های فلسطینی شرکت کننده در مذاکرات قاهره اعلام کردند که سازمان اطلاعات مصر رسما با درخواست "عزام احمد" عضو کمیته مرکزی جنبش فتح برای حذف گروه های مقاومت از مذاکرات آرام سازی اوضاع در باریکه غزه مخالفت کرده است.

 رد درخواست فتح برای حذف گروه های مقاومت از مذاکرات آرام سازی اوضاع غزه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، این گروه ها خاطر نشان کردند که عزام احمد رسما خواستار حذف ۴ گروه مقاومتی؛ جنبش آزادگان، جنبش مقاومت مردمی، کمیته های مقاومت مردمی و جنبش مجاهدین از مذاکرات مربوط به آرام سازی اوضاع در نوار غزه شده بود.

بر این اساس، در نشست اخیر هیات اعزامی فتح به قاهره، درگیری لفظی شدیدی میان عزام احمد و "احمد عبد الخالق"مسئول پرونده فلسطین در سازمان اطلاعات مصر روی داد و وی با درخواست رئیس هیات اعزامی فتح به قاهره مخالفت کرد.

منابع فلسطینی خاطر نشان کردند که مصری ها به عزام احمد اعلام کرده اند که حضور گروه های فلسطینی در مذاکرات مربوط به آرام سازی اوضاع در غزه اساسی و ضروری است و مصر همیشه از آنها برای شرکت در مذاکرات دعوت کرده است و این اولین بار نیست.

عبد الخالق به احمد اعلام کرده است که این مصر است که از گروه های فلسطینی دعوت می کند و بر اساس موضع خود در قبال امنیت ملی این کشور و مقتضیات آن و نیز تلاش این کشور برای تحقق آرامش، از گروه های فلسطینی برای سفر به قاهره دعوت به عمل می آورد.

منابع فلسطینی خاطر نشان کرده اند که دلیل تعویق دور بعدی مذاکرات، ترک قاهره از سوی هیات فتح و اعلام مخالفت آن با حضور و مشارکت گروه های مقاومت در مذاکرات آرام سازی و محدود شدن طرف های شر کت کننده به همان هیات سال ۲۰۱۴ است.

به گفته این منابع، جنبش فتح به مصر اعلام کرده است که مسائل مطرح شده را در نشست کمیته مرکزی فتح بررسی خواهد کرد.

در همین راستا، گروه های فلسطینی رایزنی های گسترده ای را برای اتخاذ واکنش گروهی به موضع فتح انجام می دهند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.