هموطن شیرازی ۱۵ اثر خوشنویسی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

اهدای ۱۵ اثر خوشنویسی به موزه آستان قدس رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس گفت: محمداهدای ۱۵ اثر خوشنویسی به موزه آستان قدس رضوی نعمتی یکی از خوشنویسان برتر کشور از شیراز به مناسبت دهه ولایت ۱۵ تابلوی خوشنویسی خود را به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد. جابر مهدی‌یار افزود: این هنرمند از کاتبان وحی و بنیان‌گذار انجمن قرآن‌نگاران استان فارس است، و در نیم قرن فعالیت خود بیش از ۵۰ جلد قرآن، ۵۰۰ لوح بزرگ قرآنی و زیارتنامه‌های ائمه اطهار(ع) را کتابت کرده است.

وی گفت:  تابلوهای سوره های " فجر"، " فتح"، " نازعات"، " لیل"، "تغابن"، "قلم"، "مزمل"، "حامیم"،   "آیه رزق"، "صلوات صدیقه طاهره" و شعری در وصف امام علی بن موسی الرضا(ع) از آثار اهدایی این هنرمند شیرازی به موزه آستان مقدس رضوی است.

سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس افزود: این آثار به صورت نمایشگاهی در شهرستان اقلید(مسیر حرکت امام رضا(ع) از مدینه به مرو) در معرض عموم مردم قرار گرفت و در مراسمی در حضور مردم، مسئولان، اهالی هنر و رسانه در حرم سید علاءالدین حسین(ع) شیراز اهدا شد.

این هنرمند شیرازی نعمتی عضو شورای تشخیص انجمن خوشنویسان ایران است و به اعتقاد برخی از بزرگان عرصه خوشنویسی، احیاگر خط نسخ ایرانی در دوره معاصر به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.