نماینده مردم ورامین در مجلس گفت‌:‌ما به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم اینقدر مرعوب تحریم نباشیم.

 آقای رئیس‌جمهور پشت سر شما هستیم/ مشکل اشتغال امروز مصیبت کشور است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (6 شهریور 97) در جریان سؤال از رئیس‌جمهور به عنوان یکی از سؤال کنندگان طی سخنانی اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که مشکل اساسی کشور بیکاری و عدم اشتغال است.

وی افزود: آقای روحانی! خانواده‌ای در نظر بگیرید که دو تا سه فرزند با مدرک عالی حتی دکترا با سن 20 و 40 سال به دلیل عدم اشتغال مجرد هستند.  این جوانان در خانه‌ای می‌روند که خود پدر یا بیکار است یا حقوق بسیار پایینی دارد.

نقوی‌حسینی با اشاره به وجود 5 میلیون بیکار در کشور عنوان کرد:‌آقای رئیس‌جمهور شما مجری قانون اساسی است.اصل 34 قانون از شما خواسته اشتغال مناسب، تامین اجتماعی و دستمزد مکفی برای ملت فراهم کنید.

وی همچنین خطاب به حسن روحانی گفت: به نمایندگان ملت بگویید شورای عالی اشتغال در طول 5 سال مدیریت شما چه کرده است و بانک اطلاعات اشتغال سرانجامش چه شد و سرانجام طرح کارورزی شما چه شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: ما به دشمنان‌مان اعلام می‌کنیم آمریکا را له و تحریم ها را نابود می‌کنیم. آقای رئیس‌جمهور پشت سر شما هستیم و آنانی که ادعا دارند می‌توانند بین مسئولان و قوای کشور اختلاف ایجاد کنند کور خوانده‌اند.

وی همچنین خاطنشان کرد: آقای رئیس‌جمهور پشت رهبری باشید ما هم همه از شما حمایت می‌کنیم. باید به ظرفیت‌های درونی کشور توجه کنیم.

نقوی‌حسینی در ادامه به راه‌اندازی نمایشگاه صنایع کوچک توسط شریعتمداری وزیر صنعت اشاره کرد و گفت: آقای روحانی! ای‌کاش شما و یا معاونان‌تان از این نمایشگاه بازدید می‌کردید. اینها ظرفیت‌های کشور است. ما به راحتی می‌توانیم تحریم‌ها را دور بزنیم. اینقدر مرعوب تحریم نباشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: مشکل اشتغال امروز مصیبت کشور است. اینقدر روی بودجه برای اشتغال مانور ندهیم.

نقوی‌حسینی با اشاره به اینکه 300 نوع شغل در حوزه صنعت نهفته است، گفت: بنا بر گفته خودتان بیش از 5 هزار مرکز تولیدی و خدماتی تعطیل شده‌اند. آقای رئیس‌جمهور! کمک کنید اینها حل شود.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: درست است که ما اختلاف سیاسی داریم اما امروز روز عزت،‌وحدت و البته روز سخت کشور است. مرد کسی است که روز سخت بایستد. ما پشت دولت شما می‌ایستیم و حمایت می‌کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.