نشست «علوم انسانی اسلامی، بایستگی و بایسته ها»» با حضور حجت الاسلام والمسلمین رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در دانشگاه رضوی برگزار شد.

 برگزاری نشست «علوم انسانی اسلامی، بایستگی و بایسته ها» در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، سلسله جلسات اندیشه ای با عنوان «علوم انسانی اسلامی، بایستگی و بایسته ها» با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی شامگاه شنبه سوم شهریور در دانشگاه رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام سید حسن وحدتی شبیری زنجانی، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این نشست با اشاره به این مطلب که وجود دانشمندان و اندیشمندان در جوار بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) از برکات حضور امام رضا(ع) در مشهد است، گفت: به همین دلیل در ایام تابستان نیاز است تا برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد تا از حضور علما و فضلا در این شهر استفاده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هر نوع توسعه در دانشگاه ها باید مبتنی بر راهبردهای ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب باشد، اظهار کرد: از طرفی دانشجوهایی که در این دانشگاه تربیت می شوند باید معتقد به ولایت فقیه باشند.

رئیس دانشگاه رضوی با اشاره به این مطلب که این دانشگاه در وهله نخست یک حوزه است، تصریح کرد: در واقع سابقه حوزوی بودن این مکان بر دانشگاهی بودن آن می چربد اما حوزه ای که دغدغه مسائل روز را مبتنی بر دغدغه های رهبری مدنظر قرار داده است.

حجت الاسلام وحدتی شبیری زنجانی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر تولید دانش و اسلامی سازی علوم انسانی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب است که از سوی این دانشگاه نیز پیگیری می شود، بیان داشت: تربیت متفکران اسلامی که توانایی تولید دانش در زمینه علوم اسلامی را دارند هدف اصلی این دانشگاه است.

وی با بیان اینکه این هدف اصلی منافاتی با اهداف فرعی دانشگاه رضوی ندارد، تصریح کرد: در واقع این دانشگاه توان این موضوع را دارد که نیازهای معنوی وفرعی آستان قدس را برآورده کند چرا که هیچ نهادی تا به امروز نتوانسته است بین مطالعات حوزوی فقها و مطالعات و دروس حوزوی و دانشگاهها ارتباط برقرار کند که این هدف در دانشگاه رضوی قابل تحقق است.

منبع: رسا

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.