۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 616787

مربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: اطری در این مدت رو به جلو بوده و نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است.

طلایی: اطری عملکرد خوبی داشت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، محمد طلایی در مورد زمان معرفی تیم اعزامی به مسابقات جهانی بوداپست اظهار داشت: همه چیز در جلسه شورای فنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، اما چیزی که مشخص است ما دو تورنمنت بین المللی سرکیسیان و مدوید را پیش‌رو داریم و قطعا بعد از آن در مورد ملی پوشان جهانی به جمع بندی خواهیم رسید.

سرمربی تیم ملی آزاد در جهانی پاریس در مورد عملکرد رضا اطری در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ تصریح کرد: به عقیده من او خیلی خوب کشتی گرفت. اطری در این مدت رو به جلو بوده و نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. نسبت به پاریس، اینجا خیلی بهتر کشتی گرفت. بعد از حسن رحیمی که پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو دیگر نیامد، به زمان نیاز داشتیم که باز در وزن اول مدعی شویم. اطری در فرانسه نتوانست خوب کشتی بگیرد و این هم طبیعی بود چون اولین میدان جهانی‌اش بود. بعد هم به امیدهای جهان رفت و سپس چند میدان بین المللی دید. آرام آرام بهتر شده و باز هم پیشرفت خواهد کرد. ضمن اینکه کشتی گیر مغولی یکی از طراز اول‌های دنیاست، اطری حتما دفعه بعد با این کشتی گیر بهتر مبارزه خواهد کرد و شاید بتواند او را شکست دهد.

طلایی در مورد مهران نصیری و مصطفی حسین خانی گفت: نصیری سال اولش هست که ملی‌پوش می شود او هم تورنمنت به تورنمنت بهتر می‌شود. بازی‌های آسیایی میدان سنگینی از نظر روانی برای نصیری بود و نتوانست آنطور که باید و شاید کشتی بگیرد. حسین خانی هم در جنگ لحظه‌ها باخت. رسول خادم در موردش خیلی خوب گفت که «کشتی را مصطفی گرفت اما مدالش به حریفانش رسید».

دارنده سه مدال طلا، نقره و برنز جهان با تاکید بر اینکه حسین خانی وقتی حضور در فینال را از دست رفته دید، دیگر نتوانست در دیدار رده بندی کشتی‌اش را بگیرد، خاطرنشان کرد: من هم چنین حالتی را در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی تجربه کرده بودم. فقط برای طلای المپیک به این مسابقات رفتم و وقتی با بی انصافی قازاریان مواجه شده و فینال را از دست دادم، در مبارزه سوم-چهارمی از نظر روانی نتوانستم خودم را جمع کنم و قدرت کافی برای این مبارزه نداشتم و به کل مدال المپیک را از دست دادم. کشتی همین است، باید روی این بُعد مصطفی حسین خانی کار کرد اگر چه به نوعی می‌شود به کشتی گیر هم حق داد، وقتی فینال را از دست می‌رود می‌داند بخش زیادی از آن جایزه را از دست داده و می‌داند اگر در مبارزه سوم-پنجمی هم ببازد دیگر همه چیز را از دست داده و همین موضوع بار روانی سنگینی را برایش ایجاد می‌کند.

طلایی ادامه داد: این استرس‌ها همیشه هست، زمان ما هم بود حتی بدتر از امروز. قبل‌تر از ما هم که افتضاح بود. فقط باید بگویم که همه بچه‌های تیم ملی واقعا برای رسیدن به مدال زحمت می‌کشند، هیچ کدام آنها از پیش باخته نیستند و کم فروشی نمی‌کنند.

قهرمان مسابقات جهانی ۱۹۹۷ کراسنویارسک در پاسخ به این سوال که آیا باز هم میثم نصیری به تیم ملی دعوت خواهد شد، به تسنیم گفت: اینطور که شنیده‌ام او گفته امسال اصلا نمی‌خواهد کشتی بگیرد، اما شاید برای کمک به تیم ملی به عنوان کشتی گیر مدعو به اردو بیاید و به بچه‌ها کمک کند. او به فکر تیم ملی است و اگر لازم باشد باز هم کمک می‌کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.