حجت الاسلام شهیدی گفت: با پا به سن گذاشتن ایثارگران بیماری‌های بیشتری به سراغشان می‌آید و باید رسیدگی‌های بیشتری صورت گیرد.

۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ایثارگر تحت پوشش بنیاد شهید هستند/ میانگین سن جانبازان ۷۰ سال است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمدعلی شهیدی رئیس بنیاد شهید در مراسم افتتاح بخش های بازسازی و نوسازی شده بیمارستان ساسان با بیان اینکه حساسیت های شدیدی از نظر امکانات، پزشکان متخصص، فضای بیمارستان و تمیز بودن بیمارستان دارم، گفت: در گذشته بیمارستان های خاتم الانبیا و ساسان سالانه مبلغی از درآمد خود را به بنیاد شهید می دادند که طبق برنامه جدید مقرر شد این ۲ بیمارستان مبلغی به بنیاد شهید نپردازند و در عوض نواقص بیمارستان را برطرف کنند.

وی دوگانه بودن بیمارستان را مشکل اصلی بیمارستان دانست و گفت: در گذشته دو سهم از بیمارستان ساسان متعلق به بنیاد مستضعفان بود و ۴ سهم متعلق به بنیاد شهید بود که در حال حاضر تمام بیمارستان متعلق به بنیاد شهید است.

شهیدی گفت: امروز شاهد افتتاح بخش MRI آنژیوگرافی و کلینیک های تخصصی بیمارستان هستیم و خوشحالم با استفاده از بهترین امکانات آن طور که شایسته بود قدم برداشته شد.

رئیس بنیاد شهید با بیان اینکه بیمارستان های خاتم الانبیا و ساسان در اختیار بنیاد شهید است، گفت: اولویت خدمات دهی در این بیمارستان ها با ایثارگران است اما در خدمت تمام مردم هستند.

وی خطاب به پزشکان و پرستاران گفت: آسایش امروز را مدیون ایثارگران هستیم و اگر در روزهای جنگ این افراد نبودند سرنوشت ما مشخص نبود. لذا لازم است با صبوری و احترام با آنها برخورد شود. نه تنها با ایثارگران بلکه با عموم مردم باید با احترام و صبوری برخورد کرد.

شهیدی با بیان اینکه میانگین سن والدین ایثارگران ۷۵ سال و سن جانبازان ۷۰ سال است گفت: با پا به سن گذاشتن افراد بیماری‌های بیشتری به سراغشان می آید لذا باید رسیدگی های بیشتری صورت گیرد.

رئیس بنیاد شهید با تاکید بر اینکه امسال دو اولویت برای بنیاد شهید مطرح است گفت: درمان و حفظ شئونات اسلامی و اخلاقی از مهم ترین اولویت های بنیاد شهید در سال جاری است.

وی با اشاره به لزوم نظارت بر عملکرد پرستاران و پزشکان گفت: نمیتوانیم بپذیریم در بیمارستان های ما مشکلی به وجود آید، چرا که با انتشار موضوع در فضای مجازی انگشت اشاره به سمت بنیاد شهید است.

شهیدی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید را تشکیل می دهند گفت: باید روزی بیمارستان های ساسان و خاتم الانبیا دو بیمارستان مطرح در کشور باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.