شب گذشته وزیر اطلاعات به صورت تلویحی خبر رسانه های اسرائیلی درباره جاسوسی یکی از وزرای این دولت را که چندی قبل خبر جاسوسی این وزیر برای ایران در رسانه های بازتاب جهانی یافت را تائید کرد.

داستان نفوذ اطلاعاتی ایران در کابینه تل آویو چه بود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین»، چندی پیش برخی رسانه‌ها از بازداشت وزیر اسرائیلی به جرم جاسوسی برای ایران خبر دادند تا جایی که این موضوع سر و صدای زیادی به پا کرد اما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران در این باره موضع گیری خاصی نداشتند. این در حالی است که وزیر اطلاعات شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی ضمن تأکید بر قدرت اطلاعاتی ایران، به صورت تلویحی خبر جاسوسی یکی از اعضای کابینه اسرائیل برای کشورمان را تائید کرد.

وی با اشاره به به تلاش دشمنان برای نفوذ در کشور و جذب جاسوس گفت: بخش ضد جاسوسی وزارت اطلاعات از قوی‌ترین بخش‌های وزارت خانه و قوی‌ترین بخش در دنیاست چنانکه در کابینه یکی از دشمنانمان جاسوس داشتیم.

چندی پیش سرویس امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی در همین رابطه به رسانه‌ها اعلام کرد که گونن سِگِو، وزیر پیشین انرژی این رژیم در مدتی که در نیجریه اقامت داشته با ماموران اطلاعاتی ایران در تماس بوده و چندین مرتبه نیز با نام مستعار به ایران سفر کرده است!

همچنین سرویس‌های امنیتی اسرائیل مدعی شده‌اند که سِگِو با دستگاه اطلاعاتی ایران در ارتباط بوده و علیه رژیم صهیونیستی با ایران همکاری می‌کرده است.

سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی علاوه بر این مدعی شده است این وزیر سابق اسرائیلی برای رمزگذاری پیام‌ها بین خود و ماموران ایرانی، یک سیستم مخابراتی پنهانی را دریافت، و همچنین با ماموران اطلاعاتی ایران در سراسر جهان دیدار کرده است.

طبق گزارش‌های سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، گونن سِگِو ابتدا در سال ۲۰۱۲، با مقامات سفارت ایران در نیجریه تماس گرفت و دو بار با اپراتورهای ایرانی آشنا شد و آن‌ها را از اطلاعات ایران شناخت. وی گفته است که بیشتر رابط‌های ایران را در سراسر جهان در هتل‌ها و آپارتمان‌ها ملاقات کرده و یک سیستم ارتباطی مخفی دریافت کرده است تا پیام‌ها را به آن‌ها انتقال دهد. در این بیانیه شین‌بت همچنین آمده است که او همچنین اطلاعات مربوط به مکان‌های امنیتی در اسرائیل از جمله ساختمان‌ها و حضور مقامات در سازمان‌های سیاسی و امنیتی را در اختیار ایران قرار داده است. سازمان اطلاعاتی اسرائیل برای اینکه شأن سیاسی سیگو را به پایین‌ترین سطح تنزل دهد، او را به جعل گذرنامه و قاچاق مواد مخدر متهم کرده است. سیگو، طی دو دهه گذشته با کناره‌گیری از سیاست، به امور بازرگانی مشغول بود و از جمله در آفریقا زندگی کرده است. یکی از دوستان سیگو در گفت‌وگو با رسانه‌های اسرائیلی با انتقاد از رفتارهای سیگو، مدعی شده است: «من از شنیدن خبر جاسوسی او شوکه نشدم چرا که سیگو دیوانه پول است و هر کاری از او بر می‌آید.»

شکنندگی قدرت اطلاعاتی اسرائیل در برابر ایران

گرچه در همین زمان رسانه‌های داخلی ایران و نیز وزارت اطلاعات این خبر را رسما تائید نکردند اما روزنامه المانیتور طی گزارشی عنوان کرد این حقیقت که گونن سگو وزیر سابق انرژی و عضو کابینه امنیتی این دولت در سال‌های ۱۹۹۵- ۱۹۹۶ به عنوان عامل ایران شناسایی شده است سیلی محکمی به صورت اسرائیل بوده است.

بر اساس این گزارش، یک منبع اطلاعاتی اسرائیلی که نخواست نامش فاش شود گفت: «با این وجود این خبر هیچ آسیب قابل توجهی به اسرائیل وارد نشده است، چون که سگوف بیش از دو دهه است که از مراکز اطلاعاتی و تصمیم گیری اسرائیل اخراج شده است.»

اظهارت شب گذشته علوی درباره قدرت وزارت اطلاعات در حالی است که بسیاری از مقامات و سیاستمداران اسرائیلی نیز این اقدام را نوعی پیروزی برای ایران در عرصه اطلاعاتی دانسته‌اند. رافائل ایتان یکی از محبوب‌ترین سیاستمداران اسرائیلی نیز از این اقدام به دستاورد واقعی برای تهران نام برد. گرچه رسانه‌های اسرائیلی نیز همسو با دولت خود همواره سیاست‌های ضد ایرانی را در پیش گرفته‌اند اما این بار مجبور به اعتراف در برابر قدرت اطلاعاتی ایران شدند. چنانچه «اسرائیل هیوم»، در گزارشی سیگو را عالی‌رتبه‌ترین جاسوس تاریخ اسرائیل خواند که برای کشورهای خارجی جاسوسی کرده است.

به اذعان گزارش‌های خود مقامات و نهادهای اسرائیلی، بخش بزرگی از بودجه موساد نیز در راستای اقدامات جاسوسی و خرابکارنه در ایران صرف می‌شود و این خبر در واقع شکست سنگینی برای اسرائیلی‌ها است و ادعاهای آنها در مورد یکه تازی اسرائیل در عرصه اطلاعاتی را به چالش می‌کشد. چنانچه چندی پیش بنی گاتز، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل دستورالعملی را صادر کرد تا تمام تلاش‌ها و بخش اعظم بودجه به جنگ علیه ایران و متحدان آن مانند حزب الله اختصاص پیدا کند.

گرچه نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اسرائیل تلاش می‌کنند سیطره نفوذ خود را بر تمام دولت‌های خاورمیانه توسعه دهند و از سوی دیگر دایره امنیتی را تنگ‌تر کنند اما این بار جاسوسی یکی از وزرای کابینه این دولت، شوک بزرگی به مقامات اسرائیلی بود و شکنندگی قدرت اطلاعاتی این رژیم را در برابر ایران به اثبات رساند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.