رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار دستگاه خودرو در دو شرکت خودرو سازی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به دلیل کمبود قطعات در حالت توقف و دپو قراردارند.

۷۰ هزار خودرو ناقص در انتظار قطعه هستند/ رسوب ۸۰ هزار کانتینر قطعات صنایع در گمرکات

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدرضا نجفی منش با رد احتکار خودرو در شرکت های خودرو سازی افزود: این حرف ها به هیچ وجه صحت ندارد چرا که در شرایط فعلی برای خودروساز موردی ندارد که بخواهد خودرو تولید و در انبارها دپو کند.


وی اظهارداشت: اکثر خودروهای ناقص تولیدی موجود در انبار شرکت های خودروسازی با قیمت قبلی به متقاضیان فروخته شده و امکان افزایش نرخ در این حوزه وجود ندارد.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: در حال حاضر تعداد زیادی قطعات خودرو پشت درب های گمرک باقی مانده است از اینرو ضرورت ایجاب می کند با توجه به نیاز شدید شرکت های خودرو سازی به قطعات هرچه سریع تر این اقلام از گمرکات ترخیص شود.

وی افزود: هم اکنون ۶۰ تا ۸۰ هزار کانتینر قطعات مورد نیاز صنایع مختلف کشور بویژه خودروسازی در گمرکات رسوب و منتظر ترخیص هستند.

نجفی منش تصریح کرد: در حال حاضر دو خودروساز بزرگ کشور روزانه سه هزار دستگاه خودرو تولید می کنند در حالیکه تیراژ تولید واحدهای مزبور پیش از این به پنج هزار دستگاه می رسید.

وی گفت: تولید خودرو تا دو ماهه نخست سال جاری بر مدار رشد بوده ولی متاسفانه این روند امروز بواسطه مشکلات ارزی و تلاطم های بازارها سیر نزولی پیدا کرده است.

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور افزود: خیلی از واحدهای قطعه سازی در اثر فشارهای اقتصادی مضاعف به کاهش تولید و حتی تعدیل نیرو تن داده چرا که چاره ای جز این در پیش روی خود نمی دیدند.

وی در ادامه یادآورشد: هزینه بالای تولید، کمبود قطعه، تحریم ، مشکلات ارزی، زمان برشدن ثبت سفارش برای واردات مواد اولیه و موارد مشابه دیگر از جمله دلائل کاهش تولید خودرو داخلی در شرایط فعلی است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.