مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: هفته‌های فرهنگی شهرستان‌های خراسان‌رضوی ۱۱ تا ۱۵ شهریورماه در مشهد همزمان با نمایشگاه هتلداری و گردشگری برگزار می شود.

مشهد میزبان هفته فرهنگی شهرستانهای خراسان رضوی است

به گزارش قدس انلاین، جعفر مروارید گفت: هفته فرهنگی شهرستان های استان با رویکرد امید و نشاط اجتماعی، دیپلماسی فرهنگی، تعمیق فرهنگ گفتگو، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، معرفی ظرفیت های مختلف شهرستان  و ایجاد فضای هم گرایی و انسجام با حضور شهرستان های استان در فضای بالغ بر ۲۵۰۰ متر مربع در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار خواهد شد.

وی تقویت هویت و انسجام فرهنگی اجتماعی، شناسایی و معرفی عناصر و اجزای فرهنگ بومی و محلی  و گسترش فعالیت های فرهنگی اجتماعی در مناطق مختلف استان را از اهداف این هفته ها دانست و اظهار کرد: برنامه های این هفته  فرصت خوبی برای شهرستان ها است که جاذبه های فرهنگی هنری و گردشگری، مفاخر و شخصیت های علمی فرهنگی، فرهنگ بومی و محلی خود را معرفی کنند.

وی از حضور تمام شهرستانهای خراسان رضوی در این نمایشگاه خبر داد و بیان داشت: نمایشگاه هفته فرهنگی شهرستانها در سالن های مفاخر نمایشگاه بین المللی مشهد دایر می شود و در کنار این نمایشگاه برنامه های فرهنگی هنری نیز اجرا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی افزود: هر شب در ورودی سالنهای مفاخر برنامه های هنری با رویکرد نشاط اجتماعی اجرا می شود، هنرمندان بومی هر شهرستان در این برنامه ها هنری نمایی خواهند کرد.

وی گفت: بازیهای بومی و محلی هر شب از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در فضای باز نمایشگاه برگزار می شود که امیدواریم با استقبال خوب شهروندان مواجه شود.

مروارید اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری فرمانداری و مشارکت کلیه ادارات اجرایی و تشکل های غیر دولتی و اصحاب فرهنگ و هنر شهرستانها برگزار می شود و استانداری خراسان رضوی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، صدا و سیمای استان، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد و نمایشگاه بین المللی در خصوص برگزاری این هفته مساعدت لازم را داشته اند که جا دارد از همکاری کلیه کسانی که در برگزار این هفته ها همت و تلاش کرده اند سپاسگزاری نمایم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.