دستیار جدید وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه و فرستاده ویژه واشنگتن در مسائل این کشور به فلسطین اشغالی، اردن و ترکیه سفر خواهند کرد.

هیئت آمریکایی برای رایزنی درباره سوریه و ایران به منطقه سفر می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «جیمز جفری»، دستیار جدید وزیر خارجه آمریکا در امور سوریه و «جوئل ریبرن»، فرستاده ویژه دولت آمریکا در مسائل سوریه به فلسطین اشغالی، اردن و ترکیه سفر خواهند کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بامداد شنبه (به وقت تهران) اعلام کرد این سفر روز ۱ سپتامبر (شنبه ۱۰ شهریور) آغاز شده و تا ۴ سپتامبر (۱۳ شهریور) ادامه خواهد داشت و در آن دو مقام آمریکایی با مقام‌های بلندپایه دو کشور یاد شده و رژیم صهیونیستی دیدار خواهند کرد. 

طبق این بیانیه، «جفری» در فلسطین اشغالی با مقام‌های ارشد رژیم صهیونیستی دیدار و با آنها درباره «منافع مشترک» دو طرف در سوریه رایزنی خواهد کرد. حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و مقابله با آنچه «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در سراسر منطقه» خوانده شده در دستور کار این دیدار قرار خواهد داشت. 

مقام‌های دولت آمریکا و کشورهای غربی در حالی ایران را به «فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده در منطقه» متهم می‌کنند که دولت‌های عراق و سوریه بارها نقش ایران در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه را مورد تمجید قرار داده‌اند. 

از سوی دیگر، گزارش‌های منتشر شده حاکی است آمریکا و متحدانش در منطقه از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه اصلی‌ترین حامیان شبه‌نظامیان افراطی و برخی از گروه‌های تروریستی فعال در این کشور بوده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه بامداد شنبه گفته جیمز جفری و مقام‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی «تأکید خواهند کرد که ایالات متحده به هر گونه حمله شیمیایی که توسط حکومت سوریه انجام شود، پاسخ خواهد داد.»

این ادعا در حالی مطرح شده که مقام‌های دولت روسیه از چندی پیش درباره تلاش کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس برای طراحی یک حمله شیمیایی ساختگی در سوریه و بهانه قرار دادن آن برای حمله به این کشور هشدار داده‌اند.  

وزارت دفاع روسیه همچنین هشدار داده تروریست‌های «هیئة تحریر الشام» که جبهه النصره رکن اصلی آن است، در شرف انجام یک اقدام تحریک آمیز برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان در «ادلب» هستند.

به علاوه، وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده نمایندگان گروه موسوم به «کلاه سفیدها» محموله‌های عظیم مواد سمی را به یک انبار مورد استفاده تروریست‌ها در استان ادلب منتقل کرده‌اند.

طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا ریبرن و جفری در سفر به اردن و ترکیه با مقام‌های این کشور دیدار و بر موضع آمریکا در خصوص اینکه حمله نظامی در ادلب بحران سوریه و منطقه را تشدید خواهد کرد تأکید خواهند کرد.

انتهای پیام/  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.