آمارهای رسمی و مستند فلسطینی از شهادت ۱۸۰ نفر و زخمی شدن ۱۸.۳۰۰ تن دیگر از آغاز تظاهرات های حق بازگشت فلسطینیان در تاریخ ۳۰ مارس گذشته تاکنون حکایت دارد.

شهادت ۱۸۰ فلسطینی و زخمی شدن ۱۸ هزار نفر از آغاز تظاهرات های بازگشت

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که از آغاز تظاهرات های حق بازگشت پیکر ۱۷۱ شهید فلسطینی به مراکز درمانی و بیمارستانی انتقال داده شده است که در میان آنها ۲۷ کودک، ۳ زن، ۳ نیروی امدادی و ۲ روزنامه نگار هم دیده می شود.

علاوه بر این، پیکر ۹ شهید فلسطینی دیگر هم توسط رژیم صهیونیستی توقیف شده و به خانواده هایشان تحویل داده نشده است که با احتساب آنها، شمار کل شهدای تظاهرات های حق بازگشت به ۱۸۰ نفر می رسد.

وزارت بهداشت در این بیانیه خود خاطر نشان کرده است که در جریان این تظاهرات ها ۱۸.۳۰۰ نفر هم زخمی شده اند که در میان آنها ۳.۶۰۰ کودک و ۱.۷۵۰ خانم هم دیده می شود. حال ۴۲۳ نفر از این مجروحان وخیم گزارش شده است و در میان زخمی های این حوادث ۶۸۰ مورد اصابت گلوله از ناحیه سر و گردن، ۳۹۵ مورد اصابت گلوله از ناحیه سینه و پشت، ۴۴۰ مورد اصابت گلوله به ناحیه شکم و لگن و ۱۳۸۵ مورد اصابت گلوله به بالاتنه گزارش شده است.

از سوی دیگر، ۴۵۰۸ مورد از این مجروحان در اثر اصابت گلوله جنگی، ۵۲۹ مورد اصابت گلوله مشقی و ۷۵۹۰ مورد خفگی در اثر استنشاق گاز اشک آور مجروح و یا مسموم شده اند. ۶۹ نفر از این مجروحان در اثر شدت جراحات وارده دچار نقص عضو شده اند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در جریان این تظاهرات ها ۳ نفر از نیروهای امدادی فلسطینی شهید و ۳۸۰ نفر دیگر هم زخمی شده اند و به ۷۰ دستگاه آمبولانس هم خسارت وارد شده است.

علاوه بر این، ۲ خبرنگار فلسطینی هم در جریان پوشش این حوادث به شهادت رسیده و ۲۸۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.