«علی القحوم» گفت: ایالات متحده آمریکا در جنگ یمن نقش مستقیم دارد و ادعاهای آن در مورد دخالت نداشتن در این جنگ کذب محض است.

تائید دخالت مستقیم آمریکا در جنگ یمن/هدف آمریکا اشغال یمن و غارت منابع آن است

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین با اشاره به اظهارات اخیر «جیمز متیس» وزیر دفاع آمریکا که ادعا کرده بود این کشور در جنگ علیه یمن دخالت ندارد و تنها نقش یک ناظر را ایفا می کند، گفت: ایالات متحده آمریکا می کوشد تا حقیقتی را که تأکید می کند تجاوز به یمن، تجاوزی آمریکایی است، وارونه جلوه دهد.

علی القحوم افزود: تجاوز به یمن از کاخ سفید اعلام شد و خود آمریکا اعتراف کرده است که اتاق عملیات این جنگ را فرمانده هان آمریکایی که در آغاز 54 نفر بودند، هدایت می کنند. همچنین حمایت های لجستیکی آمریکا اعم از حمایت های تسلیحاتی، سوخت رسانی به جنگنده ها، جمع آوری اطلاعات ماهواره ای و مشارکت در حملات هوایی، همه و همه مؤید دخالت مستقیم آمریکا در جنگ علیه مردم بی دفاع یمن است، ولی این کشور هربار که در دنیا با مشکلی روبه رو می شود و به ویژه جنایت های هولناکی علیه مردم یمن صورت می گیرد، می کوشد تا با سرزنش دست نشاندگان سعودی و اماراتی خود، از مسئولیت این جنایت ها شانه خالی کند.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن ادامه داد: آمریکا در قبال بحران یمن برخوردی دوگانه دارد، به گونه ای که از طرفی خود را از جنایت ها تبرئه می کند و از طرف دیگر طرح روشنی را برای اشغال یمن و غارت ثروت های آن برنامه ریزی کرده است که اگر غیر از این بود، جنایت های ائتلاف سعودی را در شورای امنیت پیگیری و محکوم می کرد و فرصت را فراهم می کرد تا سازمان ملل راه حلی را برای توقف تجاوز ایجاد کند که در واقع اگر آمریکا مانع نبود این راه حل تا به حال حاصل شده بود و مابقی متجازوان چیزی جز آلت دست این کشور نیستند.

وی در مورد اهداف آمریکا در یمن گفت: هدف ایالت متحده در یمن از همان روز اول مشخص بود و آن اشغال این کشور و غارت منابع و ثروت های آن بوده است. امروز تمام بهانه ها و ادعاهایی که آمریکا در مورد یمن مطرح می کرد افشا شده و متجاوزان نه به دنبال سرکار آوردن دولت قانونی در یمن، بلکه به دنبال اشغال این کشور هستند. ما تأکید می کنیم کسی که مردم یمن را می کشد، آمریکا، همان شیطان بزرگ و مادر تروریسم است و اگر آمریکا نبود، عربستان و امارات جرئت تجاوز به یمن را نداشتند.

علی القحوم تأکید کرد: آمریکا عامل اصلی جنگ است و تصمیم توقف این جنگ به دست آن است؛ بنابراین آنها هرقدر هم که تلاش کنند تا بر واقعیت سرپوش بگذارند، هر قدر هم که نیاز به فداکاری باشد، اراده مردم یمن در مقابله با تجاوز آمریکایی-سعودی-اماراتی سست نخواهد شد. ما به خوبی می دانیم این آمریکاست که کشور ما را ویران کرده و زنان و کودکان ما را می کشد و از این رو ما این نبرد را یک نبرد سرنوشت ساز می دانیم که تا پای جان به این نبرد ادامه خواهیم داد و از عزت، کرامت، استقلال، دین و آزادی خود دفاع خواهیم کرد.

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در پایان گفت: ما به آمریکا و دست نشاندگان آن می گوئیم که تا هر زمان هم که جنگ به طول انجامد ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و با توکل بر خداوند، از موضع محکم خود کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.