کاروان ورزش ایران که پیش از این در جدول توزیع مدال‎های بازی‎های آسیایی سقوط کرده و جایگاه چهارمی را از دست داده بود، برای دومین ‏بار با سقوط مواجه شد و در رده ششم ایستاد.

جایگاه پنجمی بازیهای آسیایی برای ایران از دست رفت

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، دومین سقوط کاروان ورزش ایران در جدول توزیع مدال های هجدهمین دوره بازی های آسیایی امروز شنبه و در جریان چهاردهمین روز این بازی ها رقم خورد.

کاروان ورزش ایران که طی پنج روز گذشته در رده پنجم جدول توزیع مدال ها قرار داشت، امروز با مدال آوری کاروان ازبکستان در رشته بوکس یک رده سقوط کرد و در جایگاه ششم ایستاد. 


سقوط کاروان ورزش ایران به رده ششم جدول توزیع مدال های بازی های آسیایی در حالی انجام شده که این کاروان هفته گذشته و در روز نهم بازی ها (۵ شهریورماه) نیز با یک پله سقوط به جایگاه پنجمی تنزل پیدا کرده بود.

کاروان ایران بعد از مدال آوری در روز نخست بازی ها (۲۸ مردادماه) و ورود به جدول توزیع مدال ها، طی دو روز خود را به جایگاه چهارم رساند و چند روز متوالی این جایگاه را در اختیار داشت. بعد از سقوط از رده چهارمی اما مسئولان ورزش ایران در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش، مدال آوری متوالی اندونزی (۱۴ مدال طلا) در رشته اختصاصی اش یعنی پنجاک سیلات را تنها دلیل سقوط کاروان ایران عنوان کردند. سلطانی فر وزیر ورزش حتی حتی مدعی شد بود که جایگاه واقعی ایران، چهارمی است. 

با این حال اما کاروان ایران امروز به جایگاه ششمی سقوط کرد. این سقوط به خاطر مدال آوری ازبکها در بوکس انجام شده است. تیم اعزامی ایران در رشته بوکس در مدال آوری ناکام بود اما ابک ها با سه مدال طلایی که تاکنون در این رشته کسب کرده اند، جایگاه پنجمی را از آن خود کرده اند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.