عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه دولت اصرار داشت سؤال از رئیس جمهور در مجلس مطرح نشود، گفت: آیین نامه خط کلی به ما داده است و ما باید طبق آن عمل کنیم و سؤال از رئیس جمهور باید به قوه قضاییه ارسال و بررسی شود.

رئیس جمهور به قانون عمل نکرده است/ تخلف از اجرای قانون نیازمند ارجاع به قوه قضاییه است

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه سؤال از رئیس جمهور در هفته قبل در مجلس گفت: برخی از افراد و از جمله خود دولت اصرار داشتند که سؤال از رئیس جمهور در مجلس مطرح نشود اما با وجود این اصرارها سؤال مطرح شد. در جریان سؤال برخی‌ها اصرار داشتند سؤال یک مورد است و در نهایت پنج سؤال مطرح شد که نمایندگان در چهار مورد از پاسخ‌های رئیس جمهور قانع نشدند.

وی افزود:‌ من و تعداد دیگری از نمایندگان معتقدیم که در ارتباط با موضوعات مطرح شده در سؤال از رئیس جمهور تخلف صورت گرفته و تخلف موجب بروز این اشکالات شده است و آقای رئیس جمهور به قانون برنامه ششم، قانون مبارزه با قاچاق و قانون ایجاد فرصت‌های شغلی عمل می‌کرد ما امروز شاهد بروز این مشکلات نبودیم.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: بنابراین رئیس جمهور به قانون عمل نکرده و این تخلف از اجرای قانون نیازمند ارجاع به قوه قضاییه است .

ناصری‌نژاد خاطرنشان کرد: آیین‌نامه مجلس یک خط کلی را برای ما مشخص می‌کند و ما باید براساس این کلیتی که در آیین‌نامه مطرح شده عمل کنیم و اگر بنا باشد تمامی مصادیق در آیین‌نامه مطرح شود نمی‌توان نام این کار را قانون‌گذرای گذاشت.

وی در پایان گفت: باید موضوع سؤال‌ها از رئیس جمهور به قوه قضاییه ارسال شود و این موضوع در قوه قضاییه مورد رسیدگی قانونی قرار گیرد و نتیجه تخلف از قوانین توسط قوه قضاییه اعلام شود.

منبع: فارس

انتهلای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.