هجدهمین دوره بازی های آسیایی در حالی به پایان رسید که کشتی با کسب ۵ مدال طلا و ۳ مدال برنز و قهرمانی در هر دو رشته آزاد و فرنگی پرافتخارترین رشته ورزشی کاروان ایران شد.

کشتی پرافتخارترین رشته کاروان ایران در بازی‌های آسیایی

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی در حالی برای کاروان ورزشی ایران به پایان رسید که در کنار موفقیت رشته هایی همچون وشوو، تکواندو، وزنه برداری و کاراته در برخی از ورزش ها از جمله تنیس روی میز، واترپلو، سنگنوردی و  کبدی مردان و زنان، نمایندگان کشورمان عملکرد خوبی داشتند و در کنار رکوردشکنی سهراب مرادی در وزنه برداری، درخشش احسان حدادی و حسین کیهانی در دوومیدانی هم باعث شادی دل مردم شد.

در این میان کشتی نیز همچون دوره های گذشته به عنوان ورزش ملی و پرافتخار کشور، دین خود را به ورزش ایران ادا کرد و با کسب ۵ مدال طلا نقش بسزایی در رنکینگ تیمی کاروان ورزشی ایران در این بازیها داشت.

حسن یزدانی، علیرضا کریمی، پرویز هادی، محمدعلی گرایی و حسین نوری پنج طلایی کشتی ایران در جاکارتا بودند و مهرداد مردانی، محمدرضا گرایی و رضا اطری نیز صاحب مدال برنز شدند. ضمن اینکه تیم های ملی کشتی فرنگی و آزاد ایران در این دوره از بازیها در هر دو رشته از نظر رده بندی مدالی و امتیازی به مقام قهرمانی رسیدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.