دبیرکل حزب موتلفه گفت: در سفر احتمالی رئیس جمهور به نیویورک، باید مراقبت شود هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در هیچ سطحی صورت نگیرد.

دولت باید دندان مذاکره با آمریکا را از ته بکند/ اصلاح طلبان باید پاسخگوی نابسامانی‌های اخیر باشند

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی، در پایان نشست دبیران این حزب اظهار داشت: بازرسی کل کشور، طبق اصل ۱۷۴ قانون اساسی مسئول بررسی حسن اجرای امور اجرایی صحیح قوانین در دستگاههای اداری است. بنابراین اگر در مدت کوتاهی ارزش پولی به یک سوم فرو کاهیده شده است، باید به مردم گزارش شود که چه قوانینی نقض شده و چه کسانی مسئول این کاستی‌ها هستند؟

وی با اشاره به سوال پنجم نمایندگان مجلس از رئیس‌جمهور در مورد کاهش قدرت خرید مردم و پایین آمدن ارزش پول ملی گفت: تیم اقتصادی دولت با تصمیم و سیاست‌های نادرست به ۸۰ میلیون ایرانی ضرر و زیان رسانده و ارزش پول ملی کاهش یافته و لازم است دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بررسی کنند، چه قوانینی نقص شده که منتهی به این ضرر و زیان شده است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مستند قانونی مصوبه‌ای که دولت نرخ ارز جهانگیری را به جای نرخ محاسباتی مجلس نشانده است چیست؟ متولی امر تعیین نرخ برابری طلا در برابر ریال و دلار در برابر ریال طبق قانون کیست؟

حبیبی افزود: قانون پولی و بانکی می‌گوید تغییر برابری ریال نسبت به طلا به پیشنهاد بانک مرکزی و موافقت وزیر دارایی و نامه هیئت وزیران و تصویب مجلس انجام می‌شود، آیا این مراحل طی شده است و اگر طی نشده چه کسی مسئول این بی‌انضباطی است؟ ورود دستگاه قضایی و دیوان محاسبات از این وادی می‌تواند پرسش و پاسخ نمایندگان و رئیس‌جمهور را شفاف‌تر کند و جلوی مشکلات بیشتر را بگیرد.

وی تصریح کرد: نمی‌شود یک گفتگوی ملی در سطح دو قوه کشور در مورد مباحث مالی و محاسباتی صورت گیرد اما دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور ساکت باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: مهمترین مسئله امروز کشور اقتصاد و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران است، سیاست‌گذاران و مسئولان اقتصادی و فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان در صف اول قرار دارند. لذا آرامش و امنیت و ثبات محیط اقتصادی برای تولید کنندگان فوق العاده مهم است. وظیفه دولت است که چنین محیطی را فراهم کند.

**اصلاح طلبان باید پاسخگوی نابسامانی‌های اخیر باشند

حبیبی گفت: یکی از مطالبات مهم رهبری در دیدار با هیئت دولت ایجاد ثبات و آرامش برای فعالان اقتصادی بود. تردیدی نیست رفع مشکلات تولید وظیفه دولت است و چون دولت امروز وسط معرکه این نبرد است باید از همه کمک بگیرد تا با موفقیت از میدان خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: حزب موتلفه اسلامی و دیگر احزاب و گروه‌ها و اقتصاددانان همواره پیشنهادات خوبی برای برون رفت از این مشکلات مطرح کردند اما دولت متاسفانه حتی به پیشنهادات اقتصاددانان طرفدار دولت هم بی‌مهری می‌کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی صدور بیانیه تند حزب کارگزاران علیه حزب دولتی اعتدال و توسعه را نمونه‌ای از برون افتادن اختلافات درون دولت دانست و گفت: امروز فرصتی برای متهم کردن یکدیگر ندارید، باید مشکلات مردم را حل کنید و پاسخگو باشید. نمی‌توانید تقصیر را به گردن همدیگر بندازید، مردم از درون دولت صدای واحد می‌خواهند. البته باتوجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد مدیریت‌های دولتی در اختیار اصلاح‌طلبان در کل کشور قرار گرفته این جریان سیاسی باید پاسخگوی نابسامانی‌ها باشد.

**کارگزاران آدرس غلط ندهد/بسیاری از تصمیمات دولت توسط  جهانگیری گرفته می‌شود

حبیبی اظهار کرد: روشن است باید به این سوال هم پاسخ دهند که کادرهای اصلی حزب کارگزاران در گلوگاه‌های تصمیم گیری و تصمیم سازی اقتصادی چه می‌کنند. آقای جهانگیری رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران هستند، وی معاون اول رئیس جمهور و عملا فرمانده اصلی اقتصاد کشور بر عهده اوست. بسیاری از تصمیمات دولت توسط او اتخاذ می‌شود. چگونه است حزب کارگزاران طوری بیانیه صادر می کند که گویی هیچ نقشی در هدایت و مدیریت دولت نداشته است.

وی افزود: حرف ما این است که بالاخره رئیس‌جمهور باید یک سرو سامانی به دولت بدهد و در چینش تیم مدیریت اقتصادی تجدید نظر کند. تیم فعلی با تصمیمات نادرست خود آسیب‌های جدی به اقتصاد کشور زده است و کمترین آسیب همین کاهش ارزش پول ملی است.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: دولت باید جلوی سرگردانی نقدینگی کشور را بگیرد و آن را به سمت تولید هدایت کند. دولت راه‌های نرفته فراوان در این مورد دارد که باید حداقل یکی را امتحان کند. باید همانطور که رهبر انقلاب فرمودند یک جمع کمر بسته مامور حل معضلات اقتصادی شود و ما منتظریم که دولت این جمع کمر بسته را معرفی نماید.

**دولت باید دندان مذاکره با آمریکا را از ته بکند

حبیبی با اشاره به بدعهدی آمریکایی‌ها گفت: مقام معظم رهبری در دیدار هیات دولت تاکید کردند مذاکره در هیچ سطحی با آمریکایی‌ها صورت نگیرد. دولت باید دندان مذاکره با آمریکا را از ته بکند و در سفر احتمالی رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در اجلاس سالانه مجمع عمومی سالانه سازمان ملل، باید مراقبت شود هیچ مذاکره‌ای با آمریکا در هیچ سطحی صورت نگیرد.

وی تداوم استیضاح وزرا را حق مجلس و علت آن را ندیده گرفتن تمایل و خواست نمایندگان ملت دانست و گفت: رئیس جمهور قبل از استیضاح وزرا لازم است برای ایجاد تغییرات لازم عزم کند و نگذارد کار به این مرحله برسد.

**آمریکایی‌ها در صدد ایجاد یک فتنه و آشوب در سوریه هستند

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها در صدد ایجاد یک فتنه و آشوب در سوریه هستند. آنها از تروریست‌هایی که در ادلب جمع شده‌اند حمایت می کنند و نمی‌گذارند دولت سوریه باقی مانده تروریست‌ها را در این کشور ریشه کن کند. دولت سوریه و مقاومت باید همان همتی را که در مبارزه  با داعش از خود نشان داده اند در مبارزه با تتمه تروریست ها از خود نشان دهند. امیدواریم بزودی جشن بزرگ پیروزی بر تروریسم در سوریه برگزار شود.

حبیبی با اشاره به تحولات عراق گفت: بزودی دولت عراق با ائتلاف احزاب و گروهها شکل می گیرد. ایران دخالتی در شکل گیری دولت عراق ندارد بلکه فقط خواستار تمامیت ارضی عراق و نیز امنیت همه سرزمین این کشور به ویژه شهرهای مقدس کربلا، نجف و کاظمین است. نظم مردم سالارانه در عراق تکلیف را در این کشور تعیین می کند و باید هرآنچه مردم عراق اراده کردند مورد تکریم و تائید و عمل قرار گیرد.

وی با گرامیداشت سالگرد شهید رئیسعلی دلواری گفت: ۱۲ شهریور روز شهادت شهید رئیسعلی دلواری است که آن را روز مبارزه با استعمار انگلیس نام نهادند. ملت ما طی یکصد سال اخیر همواره از سیاست‌های تجاوزکارانه دولت انگلیس آسیب دیده است. انگلیس‌ها در سال‌های اخیر دنباله رو سیاست آمریکا در ایران هستند و شکی در آن نیست دولت از مناسبات خود با لندن باید همیشه جانب احتیاط را رعایت کند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان سالگرد ۱۷ شهریور سال ۵۷ و یاد شهدای عزیز این روز را گرامیداشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.