نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۲ هفته قبل نامه ای محرمانه به کاخ سفید ارسال و اعلام کرده بود که موضع این رژیم در قبال آزانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" تغییر کرده است و از توقف هر گونه کمک مالی آمریکا به این سازمان حمایت می کند.

نامه محرمانه نتانیاهو به کاخ سفید درباره قطع کمک‌های واشنگتن به آنروا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ۴ نفر از مسئولان برجسته رژیم صهیونیستی اعلام کرده اند که همین چند هفته پیش این رژیم بر لزوم خودداری از قطع فوری و کامل کمک های مالی به آنروا و به ویژه عدم قطع حمایت های مالی از فعالیت های آن در غزه به خاطر ترس از وخامت اوضاع انسانی در این منطقه تاکید داشت، اما بنیامین نتانیاهو ۲ هفته پیش موضع تل آویو در قبال آنروا را تغییر داد و از توقف کامل و فوری کمک های آمریکا به آنروا حمایت کرد.

نتانیاهو این نامه را از طریق سفیر اسرائیل در آمریکا، به مراجع تصمیم گیری در کاخ سفید و اعضای ارشد کمیته تخصیص اعتبار در مجلس سنا تحویل داده بود.

این مسئولان صهیونیستی خاطر نشان کرده اند که نتانیاهو بدون بررسی این مساله با کابینه امنیتی و مسئولان وزارت جنگ و نهادهای امنیتی چنین تصمیمی گرفته است و این مساله باعث تعجب شدید این نهادها شده است.

دولت آمریکا روز جمعه ۳۱/۸/۲۰۱۸ اعلام کرد که کمک مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی "آنروا" را به طور کامل قطع می کند و این کمک ها را با توجه به سیاست های خود در مناطقی دیگر صرف می کند.

وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد که آمریکا دیگر هیچ کمکی به آژانس آنروا ارائه نمی دهد. هثر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خاطر نشان کرد که کشورش دیگر هزینه های سنگین این آژانس را به دوش نخواهد کشید. نائورت اظهار داشت که آمریکا گفتگو با سازمان ملل و کشورهای میزبان آوارگان فلسطینی و مراجع ذی ربط بین المللی پیرامون شیوه ها و راهکارهای جدید را افزایش خواهد داد.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.