تیمی که تا کمتر از دو هفته دیگر باید در میدان بزرگ و حساسی به نام «قهرمانی جهان» حاضر شود حالا خسته است و زمان زیادی هم برای ریکاوری ندارد.

بازی‌های آسیایی مهمتر از قهرمانی جهان برای والیبال

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی جاکارتا موفق شد تا کار خود با کسب مدال طلا به پایان برساند و ضمن دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل خود، بیستمین طلای کاروان ایران را رقم بزند. این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که شاگردان ایگور کولاکوویچ حتی یک ست را هم به حریفان آسیایی خود واگذار نکردند.

قهرمانی قابل پیش‌بینی ایران به نحوی بود که نشان می‌دهد والیبال کشورمان با اختلاف بهترین تیم آسیا است و این همان صحبتی است که احمد ضیایی، رئیس فدراسیون هم به آن اشاره کرده بود. پس از قهرمانی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی اندونزی ضیایی با اشاره به پنج پیروزی ۳ بر صفر این تیم گفت: «این قهرمانی نشان دهنده اقتدار والیبال ایران است.»

با توجه به اینکه این قهرمانی و کسب مدال طلا بسیار برای مسئولان ورزش کشور اهمیت داشت باید خسته نباشیدی جانانه به مسئولان فدراسیون، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی گفت، اما سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا تیم دوم یا تیم «ب» ایران نمی‌توانست این مدال را به دست بیاورد؟ عقیده برخی از کارشناسان والیبال این است که کسب مدال طلا بین تیم‌ها دوم کشورهای آسیایی کار چندان سختی برای تیم دوم ایران نیست، اما به هر ترتیب فدراسیون تصمیم گرفت تیم اصلی خود را به اندونزی اعزام کند تا حرف و حدیثی در قهرمانی‌اش نباشد.

تیمی که تا کمتر از دو هفته دیگر باید در میدان بزرگ و حساسی به نام «قهرمانی جهان» حاضر شود حالا خسته است و زمان زیادی هم برای ریکاوری ندارد و به گفته برخی‌ها کولاکوویچ از حالا بهانه‌هایش را برای عدم نتیجه‌گیری احتمالی در رقابت‌های جهانی کنار گذاشته است.

شاید بد نباشد بدانیم در بازه زمانی که والیبال ایران مشغول دست و پنجه نرم کردن با تیم‌هایی همچون پاکستان و مغولستان بود و در نهایت بدون واگذاری حتی یک ست قهرمانی آسیا را کسب کرد، لهستان یکی از حریفان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان درگیر برگزاری تورنمنت جام واگنر بود؛ جایی که تیم‌های لهستان، روسیه، فرانسه و کانادا بازی‌های سنگین و جذابی را برگزار کردند تا آماده میدان جهانی شوند. 

در شانزدهمین دوره مسابقات جام واگنر که در سالن «تورون» شهر «کراکوف» لهستان برگزار شد تیم ملی لهستان موفق شد عنوان قهرمانی را کسب کند، روسیه دوم شد و فرانسه در جایگاه سوم ایستاد و کانادا هم چهارم شد. حالا خیلی راحت می‌توان نحوه برنامه‌ریزی و آماده‌سازی تیم‌ها برای مسابقات قهرمانی جهان را با هم مقایسه کرد. از اندونزی چند بازی ساده و خستگی برای شاگردان ایگور ماند، اما لهستانی‌ها چند بازی پرقدرت انجام دادند و حالا زمان برای ریکاوری، رفع عیوب و بازگشت به شرایط ایده‌آل دارند. 

حالا تیم ملی والیبال ایران باید با خستگی سفر روز چهارشنبه هفته جاری راهی اسلوونی شود و روز پنجشنبه در نخستین بازی خود در تورنمنت اسلوونی به مصاف حریفش برود؛ حریفان ایران در تورنمنت تدارکاتی اسلوونی، کشورهای آمریکا، کانادا و اسلوونی خواهند بود.

مسابقات والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ از روز یکشنبه ۱۸ شهریور آغاز می‌شود و تیم ملی ایران در نخستین بازی خود روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور به مصاف پورتوریکو خواهد رفت. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.