عادل سماره اندیشمند برجسته فلسطینی در خصوص قطع کمک‌های مالی آنروا از سوی آمریکا گفت: آمریکا دشمن اول جهان اسلام است و هیچ وقت نمی‌توان به آن اعتماد کرد.

تصمیم قطع کمک‌های مالی "آنروا" از 1996 گرفته شده بود/ قطع کمک‌ها به فلسطین محور "معامله قرن"

عادل سماره تحلیلگر سیاسی و اقتصادان فلسطینی در رابطه با قطع کمک‌های مالی "آنروا" در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل قدس‌آنلاین گفت: اقدام آمریکا مبنی بر قطع کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به "آنروا" از 1996 م اتخاذ شده بود ولی به دلیل اجرایی کردن پروژه‌های پیرامون آن و شرایط خاص کنونی به تعویق افتاده بود.

وی افزود: متأسفانه بعضی از گروه‌های فلسطینی به دنبال رضایت آمریکا بودند وبه هشدارهای کارشناسان توجه نمی‌کردند، لذا با میانجگری آمریکا امیدوار بودند که متأسفانه به این نتیجه و مرحله بد رسیده‌اند.

این تحلیلگر سیاسی اظهار داشت: آمریکایی‌های به منظور تضمین منافع خود در منطقه در مرحله کنونی تندروتر و افراطی‌تر از اسرائیلی‌ها هستند، و این امر به دلیل سرسپردگی خیلی از نظامهای منطقه است.

عادل سماره ادامه داد: در این مرحله حساس فلسطینیان و سران نظامهای منطقه باید تصمیات قاطع و تدابیر فعالانه جهت رویارویی با چالش‌های پیش‌رو اتخاذ کنند، چراکه تاریخ این روزها را ثبت خواهد کرد و نسل های آینده آنها را به یاد خواهند اورد.

وی با تبین هدف آمریکا از این اقدام خاطرنشان شد: هدف آمریکا و سازمان ملل از توطئه‌های گذشته و کنونی به زانو در آوردن ملت فلسطین است، آنها با قطع کمک‌های مالی می خواهند اعتراف به حقوق سیاسی و مالی آوارگان فلسطینی را حذف کنند این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر در سرزمینهای اشغالی شهرک سازی می کند تا بازگشت آنان را غیر ممکن کند.

این اندیشمند فلسطینی با تأکید بر چیرگی کشورهای سلطه‌گر بر مراکز تصمیم‌گیری برخی کشورهای اسلامی تصریح کرد: مهمترین مسأله در بحران‌های منطقه وابستگی نظام‌های سرسپرده در سیاست خارجه به آمریکا است که این امر موجب قربانی شدن منافع ملی کشورهای منطقه در راه منافع کشورهای بیگانه شده است لذا با این دیدگاه می توان تفسیری برای اقدام بعضی از این کشورها  در راستای تحقق منافع رژیم صهیونیستی پیدا کرد.

عادل سماره با بیان اینکه این اقدام آمریکا پیامدهای زیادی خواهد داشت، گفت: قطع کمک‌های مالی پیامدهای زیادی بر ملت فلسطین به ویژه آوارگان خواهد داشت از جمله بخش بهداشت و درمان و آموزش متضرر اصلی این اقدام آمریکا خواهد بود و در نتیجه در سطح جامعه ناهنجاری‌های زیاد خواهیم دید و رژیم صهیونیستی به دنبال فروپاشی جامعه ملت فلسطین است.

وی در پایان ضمن تأکید بر دشمنی آمریکا و بی‌اعتمادی به آن، اظهار داشت: باز هم می گویم آمریکا دشمن بی چون و چرای جهان اسلام است و این دشمنی دلیل یا نشان نمی خواهد رفتار صریح آنها گویای این ایدئولوژی است. آمریکا به هر شکلی می خواهد پرونده آوراگان فلسطین را خاتمه دهد تا در سازمان ملل محکوم نشوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.