حضور احسان حاج صفی و رامین رضاییان، تراکتورسازی را به پرستاره ترین تیم تاریخ خود تبدیل کرده است؛ آنها حالا با اقتدار برای قهرمانی در لیگ برتر جلو می روند.

تراکتورسازی به پرستاره ترین تیم تاریخ خود تبدیل خواهد شد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، تراکتورسازی در سال های گذشته همواره یکی از مطرح ترین تیم های فوتبال ایران بوده و در اکثرا مواقع بازیکنان مطرح زیادی در ترکیب خود داشته است. حالا اما برای لیگ هجدهم این تیم بیشترین ستاره بزرگ را در اختیار دارد و طرفداران بار دیگر به آینده بسیار امیدوار شده‌اند.


اولین تیم تراکتورسازی که در لیگ برتر ستاره های زیادی در اختیار گرفت، در دوره اولی بود که امیر قلعه نویی هدایت این تیم را برعهده داشت. سالی که بازیکنانی مثل حاج صفی، حدادی فر، امیرحسین صادقی، سیاوش اکبرپور، فرزاد آشوبی، مهدی کیانی، فلاویو لوپز و... در اوج فوتبال شان راهی تراکتور شدند و توانستند بازی های خوبی را انجام دهند و در نهایت آن تیم به نایب قهرمانی رسید.


چند سال بعد با سرمربیگری مجید جلالی در تراکتورسازی این تیم بار دیگر چهره ویژه ای به خود گرفت؛ فصلی که مدیران باشگاه علی کریمی، جواد کاظمیان، کریم انصاری فرد، محمد نصرتی، فرشید طالبی، مهدی کیانی، حامد لک، سعید دقیقی، میثم بائو، میلاد فخرالدینی، سعید آقایی، مرتضی اسدی، فرشاد احمدزاده، محمد ایرانپوریان و... را به خدمت گرفتند و تراکتور روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و اگرچه جلالی با این تیم به آخر فصل نرسید اما نتایج خوبی گرفت و به خاطر جو موجود نتوانست دوام بیاورد.


در سالی که سربازان لیگ برتری یکی پس از دیگری راهی تراکتور شدند و این تیم با تونی اولیویرا نتوانست روزهای خوبی را تجربه کند، او و سپس امیر قلعه نویی تیم پرستاره ای را در اختیار داشت. محمد رضا اخباری، سینا عشوری، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، احمد عبدالله زاده، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، خالد شفیعی، فرزاد حاتمی و... از ستاره های آن سال تراکتورسازی بودند.


حالا اما برای لیگ هجدهم با جذب ۳ کاپیتان تیم ملی و حضور احتمالی رامین رضاییان خیلی ها بر این باورند که پرستاره ترین تراکتورسازی تاریخ شکل گرفته است. تراکتور علاوه بر دژاگه، شجاعی، حاج صفی و احتمالا رضاییان نفرات قدرتمند دیگری نیز در اختیار دارد؛ از جمله خارجی هایی که در اختیار گرفته و ستاره هایی که در سال های گذشته جزو بهترین های لیگ برتر بودند.


با حضور خارجی ها و البته ۴ بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ تراکتورسازی در خط هافبک و حمله بسیار قدرتمند شده و در خط دفاع نیز شرایط بهتری پیدا کرده است.


از خط دروازه که محسن فروزان و دو دروازه بان جوان حضور دارند که بگذریم، با اضافه شدن حاج صفی و رضاییان به ترکیب تراکتورسازی احتمالا آنها جایگاه ثابتی در پست های دفاع راست و چپ این تیم پیدا می کنند که بسیار موثر خواهد بود. این اتفاق اما به ضرر بازیکنانی مثل رضا شربتی، محمد مسلمی پور، امیرنصرآزادانی و محمدرضا مهدی زاده خواهد شد و احتمالا آنها جایی در ترکیب اصلی نخواهند داشت. محمد طیبی و علی عبدالله زاده نیز در پست دفاع وسط به میدان خواهند رفت که مهدی زاده نیز می تواند در این پست به تیمش کمک کند. البته مسئولان تراکتورسازی به دنبال آن هستند تا یک مدافع وسط خوب دیگر به جمع نفرات شان اضافه کنند.


در خط هافبک ترافیک بازیکنان مطرح خیلی زیاد به چشم می آید. مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، دانیال اسماعیلی فر، احسان پهلوان، مهدی مهدی پور و یوکیا سوگیتا ۶ بازیکنی هستند که گزینه های اصلی بازی در ترکیب خواهند بود. در این بین جایگاه شجاعی و دژاگه تقریبا ثابت است و بعید به نظر می رسد با توجه به علاقه ای که توشاک به اسماعیلی فر دارد او را از ترکیب بیرون بگذارد که به همین خاطر مهدی پور، پهلوان و سوگیتا نمی توانند امیدی به حضور ثابت و همیشگی در ترکیب تیم شان داشته باشند.


در کنار این بازیکنان شناخته شده، نفراتی مثل قائم اسلامی خواه، علیرضا نقی زاده و علی طاهران و چند جوان بااستعداد هم حضور دارند که در موقع نیاز می توانند به ترکیب اضافه شوند؛ هرچند که بعید است فرصت زیادی برای بازی پیدا کنند.


تراکتورسازی در خط حمله امید اصلی اش به آنتونی استوکس و لی اروین دو مهاجم ایرلندی و اسکاتلندی است که به خدمت گرفته. این دو بازیکن عملکرد خوبی در بازی های گذشته برای تراکتورسازی داشتند که جان توشاک نیز از عملکردشان راضی است. البته محمد رضا آزادی و رضا عبدی نیز دو مهاجم جوانی هستند که می توانند با نظر توشاک برای تیمشان به میدان بروند.

گفتنی است تراکتورسازی چند روز قبل هری فورستر دیگر خارجی خود را به دلیل تعداد زیادی بازیکنان به ماشین سازی داد و محمد اهل شاخه دیگر مدافع این تیم هم احتمالا به دیگر تیم تبریزی خواهد پیوست. همچنین یوسف سیدی نیز تقریبا جدایی اش قطعی است و احتمالا به سپیدرود خواهد رفت. به همین خاطر نام سیدی و اهل شاخه در این فهرست وجود ندارد.


با شرایط کنونی تراکتورسازی ضعف بازیکن نخواهد داشت و جان توشاک تیم پرمهره ای را در اختیار گرفته که با توجه به تجربه بالایش هر زمان بخواهد می تواند تغییراتی را در ترکیب تیمش ایجاد کند. حضور خود توشاک به عنوان یک مربی بزرگ و پرافتخار نیز مزید بر علت خواهد شد تا تراکتورسازی در لیگ هجدهم یک مدعی جدی برای قهرمانی در این رقابت ها باشد.


***


ترکیب احتمالی تراکتورسازی در ادامه لیگ هجدهم:

محسن فروزان، محمد طیبی، علی عبدالله زاده، رامین رضاییان، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی، اشکان دژاگه، مهدی مهدی پور، دانیال اسماعیلی فر، آنتونی استوکس و هری اروین


ذخیره ها: مهدی محمدیان، محمدرضا مهدی زاده، رضا شربتی، احسان پهلوان، علیرضا نقی زاده، یوکیا سوگیتا و محمدرضا آزادی

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.