یزد – معاون استاندار یزد با بیان اینکه آب ازمهمترین کانون‌های بحران کشور است گفت : امنیت پایدار، امنیتی است که با مشارکت همه دستگاه‌ها و تعامل مردم برقرار شود و تمرکز بر تامین منافع عمومی جامعه از محورهای اصلی این تعامل است .

آب از مهمترین کانون‌های بحران کشور است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای یزد ، محمد علی طالبی در نشست مشترک شرکت آب منطقه‌ای و فرماندهان نیروی انتظامی استان پیرامون اهمیت موضوع احیاء وتعادل‌بخشی منابع زیرزمینی اظهارداشت: نیروی انتظامی یکی از بازوهای مهم حاکمیت در راستای تامین امنیت جامعه و پیشبرد موثر اهداف نظام است.

وی افزود: خوشبختانه در فرهنگ دینی ما منافع عمومی به عنوان بیت المال تعریف شده که آب یکی از این منافع محسوب می‌شود و نیروی انتظامی می‌تواند در راستای حفاظت از آن اقدام کند .

طالبی ازموضوع آب به عنوان یکی از مهمترین کانون‌های بحران کشور درسنوات اخیر یاد کرد و گفت: متاسفانه پس از کاهش فراوانی آب در کشور، شاهد درگیری‌هایی در مناطق مختلف کشور هستیم لذا مدیریت این مقوله بسیار حائز اهمیت است.

معاون استاندار با تاکید بر این که مدیریت بحران‌های برون استانی آب در استان یزد به ویژه خط انتقال آب درحوزه وظایف نیروی انتظامی نیست، ادامه داد: اما مدیریت درون استانی آب به دلیل مسائل موجود نیازمند همکاری به موقع و سریع نیروی انتظامی است.

این مسئول درمورد اهمیت مداخله نیروی انتظامی در مدیریت این گونه مسائل، گفت: متاسفانه تبعات برخی از اقداماتی که توسط نسل کنونی صورت می‌گیرد، در صورت عدم مدیریت و کنترل به موقع، شامل حال نسل‌های بعدی نیز می‌شود و این در حالی است نسل کنونی به نوعی مخرب محیط‌زیست و منابع طبیعی بوده است.

وی تصریح کرد: برخی از اقداماتی که امروز جهت ایجاد اشتغال و بهره‌مندی از منافع کوتاه مدت صورت می‌گیرد ممکن است تبعات سوئی در دراز مدت ایجاد کند لذا تعامل تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی در این قبیل مسئال ضرورت دارد .

نامتعادل بودن میزان منابع و مصارف ازدلایل اختلال درمدیریت منابع آب است

مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد گفت: نامتعادل بودن میزان منابع و مصارف آب استان به عنوان یکی از مهمترین دلایل اختلال در مدیریت منابع آب است .

محمد مهدی جوادیان زاده اظهارداشت : اهمیت همکاری تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های استان در رابطه با تحقق طرح تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی ضروری بوده و در این بین ، نیروی انتظامی در صدر این دستگاه‌ها است.  

وی افزود: اضافه برداشت‌ها، اصلاح وتعدیل پروانه‌ها و مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز باید هماهنگ با ترویج الگوی کشت بهینه وتوسعه شبکه آبیاری‌های نوین انجام شود و علاوه براینهاعوامل تهدید کننده نیزدراین حوزه کنترل شوند .

جوادیان زاده با اشاره به نامتعادل بودن میزان منابع و مصارف آب استان به عنوان یکی از مهمترین دلایل اختلال در مدیریت منابع آب، تصریح کرد: افزایش صنایع پرآبخواه و کم‌بازده استان، ذخیره‌سازی و برداشت‌های غیرمجاز، توسعه کشت‌ها و آلوده‌سازی نیز از دیگر این عوامل محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: توسعه کشت در دشت‌های ممنوعه همزمان با کاهش چشمگیر ارتفاع منابع آبی سفره‌های زیرزمینی این مناطق در ۴۰ سال گذشته از دیگر موارد بحرانی شدن آب در استان است.

 کم آبی با امنیت جامعه رابطه مستقیم دارد

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی استان یزد هدف از تشکیل این نشست را تعامل جهت حفاظت از منابع آب استان بیان نمود و گفت: فرماندهی نیروی انتظامی تلاش می نماید تا همکاری کاملی را در این راستا با شرکت آب منطقه ای یزد داشته باشد.

سیدرضا مکی افزود: مسئله کم آبی با امنیت جامعه رابطه مستقیم دارد و کم آبی و بی آبی با مسئله  بحران فاصله ای ندارد اگر به دلیل کم آبی، در جامعه مسئله ای پیش آید ،اینکه چه اقدامی درحوزه امنیتی باید انجام داد تا این وضعیت اجتماعی را مدیریت نموده و این مسئله به یک مسئله امنیتی تبدیل نشود ، طرحی را در این راستا برای استانداری یزد ارسال نموده ایم.

 وی تصریح کرد: جایگاه امنیت درزندگی اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و برقراری حفظ امنیت و نظم جامعه و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی مهم ترین وظیفه نیروی انتظامی است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.