مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف در پاسخ به شایعات دو ماهه اخیر درباره تغییرات مدیریت این سازمان به تشریح جزئیاتی پرداخت که گوشه‌هایی از پشت پرده این ماجرا را افشا می‌کند.

پاسخ به شایعات تغییر رئیس سازمان اوقاف/ پیشنهاداتی که رسانه‌ای نشد

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در خیابان نوفل‌لوشاتو، روبروی سفارتخانه ایتالیا، ساختمان سازمانی قرار دارد که ترویج وقف و اداره موقوفات، امامزادگان و برخی امور قرآنی جزو ماموریت‌های ویژه‌اش است امّا در دو ماه گذشته نه به خاطر انجام ماموریت‌هایش بلکه به‌دلیل شایعاتی مبنی بر تغییر رئیس این سازمان در برخی رسانه‌های داخلی و نه معاند و ضد انقلاب! بر سر زبان‌ها افتاده است.

اکنون با هدف واکاوی هرچه بیشتر این شایعه گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام حسین سلیمانی؛ مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف داشته‌ایم؛ مدیری که متولد سال ۶۷ است و در راستای پروژه جوانگرایی و میدان دادن به عناصر مومن، متخصص، فعال و انقلابی چندین ماه می‌شود که فعالیت‌هایش را در این سِمت آغاز کرده است. در ادامه مشروح این مصاحبه تقدیم می‌شود.

شما ابتدای هفته در خصوص شایعات تغییر مدیریت سازمان اوقاف در برخی رسانه‌ها، با یکی از رسانه‌های مکتوب گفت‌و گویی داشته‌اید؛ در ابتدای این گفت‌وگو هم می‌خواهیم نظر شما را در خصوص این شایعات بدانیم؛ دیدگاه شما درباره این موضوع چیست؟

سلیمانی: من در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان هم گفتم ۶ ماه است که در این مسئولیت قرار دارم؛ روزی که می‌خواستم بیایم برخی دوستانم به من گفتند به سازمان اوقاف نرو چرا که تا هفته آینده رئیس سازمان تغییر می‌کند؛ قبل از من هم به مدیر قبلی روابط عمومی، همین را گفته بودند و البته ایشان حدود دو سال مدیرکل بود و از آن یک هفته خبری نشد.

نکته بسیار جالب و البته خنده دار این است که در راستای تغییر رئیس سازمان اوقاف، غیر از ۹ ماه اول مسئولیتش هر سال این فضاسازی را داشته است و فقط در ۹ ماه اول مسئولیتشان فضاسازی و شایعات نبوده است؛ در  حاشیه‌های چند ماه اخیر، ابتدای هر هفته می‌گویند فلان مدیر قرار است، بیاید؛ حتما آن روز موعود فرا می‌رسد اما اینطور مطرح کردن خنده دارد است.

بدعتی که گریبان‌گیر می‌شود

من می‌خواهم از بُعد دیگری به این ماجرا بپردازم؛ رئیس سازمان اوقاف نماینده ولی‌فقیه است؛ خُب یا مقام معظم رهبری تصمیمی گرفته‌اند یا نگرفته‌اند؛ اگر تصمیم گرفته‌اند که اعلام می‌کنند و قطع و یقین تصمیم ایشان به نفع همه ما خواهد بود؛ پس اعلام پیش از موعد برای چیست؟ این جوسازی ها بدعت است و برای همه بد خواهد بود.

من در مصاحبه قبلی درباره تغییر مدیریت ریاست سازمان گفتم، تردیدی وجود ندارد که تغییر و چرخش مدیران امری عادی است؛ این مدیر که آمده یک روزی هم قطعاً خواهد رفت؛ برخی ۱۰ سال، پانزده سال برخی کمتر یا بیشتر، واقعاً اهمیت ندارد و دیر یا زود این اتفاق برای همه و برای خود ما می‌افتد، مهم این است که تا لحظه آخر جهادی کار کنیم و تا به حال که ذره‌ای تردید نکرده‌ایم؛ انشاءا... پس از این هم همینطور باشد.

تا این لحظه که با شما گفت‌وگو می‌کنم هیچ صحبتی مبنی بر جا به جایی نشده است؛ واقعاً جا به جایی مسئله پیچیده‌ای نیست؛ کاملاً طبیعی است و تاکید می‌کنم رهبر انقلاب هر تصمیمی بگیرند، به نفع همه است.

تصمیم رهبری به نفع همه است

اینکه پیش از تصمیم رهبری جوسازی شود، واقعاً خطای آشکار و بدعت است و کسانی که این کار را کرده‌اند بزودی چوبش را می‌خورند چرا که رهبری را تضعیف کرده‌اند و این برای مجموعه نظام بد است؛ البته این فضاسازی‌ها در جامعه برای حوزه‌هایی مثل وزراء، نمایندگان مجلس و... طبیعی است و شاید تاثیرگذار هم باشد امّا با نهادهایی که تصمیم‌گیرنده نهایی، رهبر انقلاب است، تاثیرگذار نخواهد بود و نکته حائز اهمیت این است که هر تصمیمی که رهبری بگیرند به نفع همه ما خواهد بود؛ به نفعی کسی است که می‌رود، به نفع مدیران آن مجموعه است، به نفع کسی است که می‌آید و به نفع نظام و مردم است؛ این اعتقاد قلبی و شرعی ما است.

اتلاف وقت و سرمایه ضمانت شرعی دارد

یقیناً در داخل سازمان نیز جو به‌گونه‌ای است که خبر تغییر رئیس سازمان نقل مجلس شده است و شاید فعالیت سازمان را هم تحت‌الشعاع قرار داده است.

سلیمانی: چقدر کارمندان سازمان‌ها نشسته‌اند در این خصوص حرف زدند؟ چقدر می‌شد از همین وقت استفاده کرد و کار مردم را راه انداخت؟ چقدر در این جلسات غیبت شده است و مطالب مختلفی در خصوص گزینه‌های مطرح شده گفته شده است؟ چقدر لابی و رایزنی و... همه‌اش برای ریاست یک سازمان؟! قطعاً افرادی که چه اینجا چه در جاهای دیگر این کارها را می‌کنند، شرعا مدیون هستند مدیون وقت، پول و سرمایه‌هایی که هدر دادند.

به هر حال ما هم در این دنیا هم در آن دنیا آنها را خواهیم دید؛ دیر یا زود که از این مرز دنیا عبور کنیم همدیگر را می‌بینیم، بعد خواهیم دید که آیا ما درست می‌گویم و کار آنها غیر شرعی است یا نه ما اشتباه می‌کرده‌ایم.

در شایعات تغییرات در سازمان اوقاف، تاریخ‌هایی دقیق مطرح می‌شد که تقریباً همه را تحت تاثیر قرار می‌داد امّا هنوز خبری نشده و چندین هفته است که از آن تاریخ‌های مطرح شده می‌گذرد و از تغییرات خبری نیست؛ منبع این شایعات کجاست؟

سلیمانی: خیلی جالب است پیش از این، برخی اعلام کرده بودند که این تغییر مدیریتی روز دهم مردادماه انجام می‌شود امّا از آن تاریخ روزها گذشته است و هنوز تصمیمی ابلاغ نشده و در پاسخ به پرسش شما باید این را بگویم ما اطلاع دقیق داریم که این شایعات شروعش از کجا بوده و برای چیست.

پیشنهادهایی برای رئیس سازمان اوقاف که رسانه‌ای نشد

در مصاحبه ای که شما با یکی از رسانه‌ها داشتید، از پیشنهادات برخی سازمان‌ها به رئیس سازمان اوقاف خبر دادید که هیچ وقت رسانه‌ای نشد؛ چرا علی‌رغم مطرح شدن این پیشنهادها، آن را رسانه‌ای نکردید؟

قبل از حضور بنده در اوقاف برای مسئولیتی دیگر که بنده اطلاع دقیق دارم با رئیس سازمان اوقاف صحبت شد. به ‌صورت کاملاً رسمی، برنامه هم خواسته شد و بعد کسانی که در تصمیم نقش داشتند صحبت کردند و حتی به سازمان اوقاف آمدند ولی تغییری اتفاق نیفتاد، ما نیز اطلاع‌رسانی و جوسازی نکردیم. مطمئن باشید در آینده هم هیچکس با خبر نخواهد شد که برای چه مسئولیت‌هایی و کدام مجموعه و سازمان و نهادی با مدیران ما صحبت شده است.

می‌شد بداخلاقی کرد و رسانه‌ای کرد و اسم‌ها را سر زبان‌ها انداخت امّا این کار خلاف بود و هست و انجام نشد؛ خدا کمک کند در آینده هم ما دچار این بازی‌ها نشویم.
مسئولیت‌های دنیایی بسیار سنگین و کوچک است

اگر برویم یک مقدار بالا و از زمین فاصله بگیریم، همه چیز کوچک می‌شود و کوچک بودن این سازمان‌ها و حقیر بودن مسئولیت‌ها را می‌ببینیم؛ واقعاً اگر انسان‌ها به فکر مردم و کار آنها باشند، اصلاً وقت نمی‌کنند شایعه پراکنی کنند.

بی‌توجهی مدیران سازمان اوقاف به شایعات

پس از این شایعات فضای عمومی سازمان خصوصاً در بین مدیران چگونه است؟

سلیمانی: مدیران ما سعی کرده‌اند به این مطالب واکنش نشان ندهند و مشغول کار خودشان باشند؛ اگر بیشتر از قبل کار نکنند کمتر کار نمی‌کنند.
حدود ۶ صبح تا ۸ و ۹ شب اکثر مدیران ما مشغول کارند.حتی گاهی در زوهای تعطیل تمامی کارمندان می‌آیند سر کار؛ خود ما هم معمولاً آخر هفته‌ها برای سرکشی در استان‌ها هستیم و تا وقتی که باشد کار خواهیم کرد، روزی هم که لازم باشد برویم؛ می‌رویم.کار روی زمین مانده در کشور زیاد است، اگر واقعاً به فکر مشکل مردم باشیم، هرجا باشیم همانجا را مرکز دنیا می‌دانیم و الان مرکز دنیا برای ما اوقاف است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.