سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی گفت: ۱۶ هزار مددجو در قالب طرح معین الضعفاء به مشهد مشرف شدند.

هزار مددجو در قالب طرح "معین الضعفاء" به مشهد مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، سیدجواد حسینی اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) با حمایت دولت، میزان بودجه پرداختی به مددجویان خود را تا مرز سه برابر افزایش داده است.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: در کنار کمک‌های مستمر پرداختی، خدمات فرهنگی از جمله زیارت به مددجویان را نیز در دستور کار داریم و در این راستا در قالب طرح معین الضعفا، مددجویان شهرستان‌های استان هر سه شنبه به زیارت مضجع شریف رضوی مشرف می‌شوند.

حسینی افزود: سال گذشته ۱۶ هزار مددجو در این قالب این طرح توفیق زیارت یافتند که هشت هزار نفر آنان مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند. همچنین در این راستا مجموعه امکانات اقامتی به ویژه اردوگاهی در اختیار است تا ضمن تشرف زائران خدمات بهتری نیز به ایشان ارائه شود.

وی گفت: در کنار این طرح، دو طرح سدید و وارثان که اعزام دانشجویان و دانش آموزان را شامل شود سبب شد که سال گذشته ۱۶ هزار دانش‌آموز و دانشجو نیز در قالب این دو طرح به حرم مطهر رضوی مشرف شوند و سال گذشته و در مجموع ۱۳۰ هزار از مددجویان خود را در مشهد مقدس پذیرا بود.

سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: موضوع مهم دیگری که در حوزه زیارت و کمیته امداد حضرت امام (ره) قابل طرح است؛ انفاق توسط زائرین است.

حسینی خاطرنشان کرد: زائران مضجع رضوی که سال گذشته بیش از ۳۰ میلیون نفر بودند قطعا روحیه کمک به مستمندان را در کنار حرم رضوی بیش از هر زمان و مکان دیگر دارا می باشد لذا خوب است که طرحی در زمینه انفاق زائران تدوین و به تصویب برسانیم تا از این طریق از کمک های زائران هم برای خدمات رسانی بیشتر بهره بگیریم.

وی افزود: این معاونت اعلام آمادگی کرد در قالب طرح‌های معین الضعفا، سدید، وارثان و مبدا به مبدا؛ زیارت آسان، عاشقانه و عارفانه را برای مددجویان گسترش دهد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.