۱۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 618018

به مناسبت روز تعاون

درد مشترک کارگران و کارفرمایان

محمد حسین روشنک رئیس کانون کارآفرینان خراسان رضوی

۱۳ شهریور کارفرمایان، کارگران، تعاون‌گران هر یک به گونه‌ای توفیقات و عدم توفیقات یکسال گذشته خود را تحلیل می‌کند.

دغدغه کارگران عدم تامین نیازهای زندگی و کارفرمایان چگونگی حفظ بنگاه و کارگران خود است، تشکل‌های این دو گروه و تعاونی‌ها نیز که اکنون بیش از همیشه یکدیگر را درک کرده و همدرد شده‌اند، می‌دانند بسیار کمتر از آنچه فضای و کار و کارفرمایی و تعاونی‌ها نیاز داشته در رفع مشکلات اعضای خود موفق بوده‌اند.

 مدیران و کارمندان وزارت تعاون، کار و تامین اجتماعی نیز از اینکه فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور اجازه نداده آنچه در برنامه داشته را محقق و به کارگر و کارفرما و تعاونی‌ها و به ویژه تامین اجتماعی خدماتی که در برنامه داشته‌اند ارائه نمایند.

اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی که مدیریت ارشد آن‌ها را در لابلای چرخ‌های ناهماهنگ سیاسی و اقتصادی کشور گرفتار و با کارت قرمز مواجه کرد، از آن جهت که آن اقدام را بحق نمی‌دانند بیش از پیش خستگی بر تنشان مانده است.

با این وجود کارگر، کارفرما، تعاون‌گران و تشکل‌ها با گرامیداشت ۱۳ شهریور ضمن تقدیر از تلاشگران وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی هم عهد هستند تا با کوشش بیش از همیشه بر مشکلات غلبه کرده و از این وضعیت نامناسبی که بر اثر بد عهدی ترامپ قلدور از یکسو و سیاست بازی‌ها و اشتباهات داخلی از سوی دیگر ایجاد شده به سلامت عبور کنند.

کارگران با تلاش و کارفرمایان با درک شرایط معیشت کارگران دست به دست هم داده و یا علی گویان غلبه بر مشکلات و گذر از دشواری‌های فعلی را در دستور کار داشته و از مقامات و مسئولین کشور می‌خواهند با کنار گذاشتن رقابت‌های سیاسی و اتحاد در مبارزه با فساد و زیاده خواهی‌ها به فضای کسب و کار برای عبور از اقدامات بدخواهان ایران اسلامی کمک کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.