سرهنگ "اکبر آقابیگی" در تشریح این خبر گفت: در پی کسب اطلاعاتی مبنی بر این که چند نفر با جعل مدارک اقدام به کلاهبرداری و خرید طلا و ارز می کنند دستورات لازم با توجه به اهمیت موضوع صادر شد.

انهدام باند کلاهبرداری از زندان تا بازار دلارفروشهای مشهد

به گزارش خبرنگار قدس انلاین ، فرمانده انتظامی مشهد افزود: تیم های دایره تجسس و اطلاعات کلانتری طبرسی شمالی مشهد در این عملیات ضربتی با تحقیقات خود دریافتند اعضای این باند در 2 روز متوالی اقدام به خرید 8 میلیون تومان و همچنین 36 میلیون تومان طلا از یک طلا فروشی کرده اند.
پلیس با بررسی های علمی خود و ترسیم چهره متهم توانست زن و مردی که سابقه کیفری داشته و اقدام به خرید این طلاجات کرده بودند را شناسایی و خودروی سواری آنها که دستور توقیف داشت را تحت تعقیب قرار دهد.
♦️♦️دستگیری 4 عضو اصلی شبکه بزرگ جعل و سرقت
فرمانده انتظامی مشهد بیان داشت: ردزنی های اطلاعاتی ماموران کلانتری طبرسی شمالی در این رابطه نشان می داد زن و مرد جوان با همراهی سه نفر دیگر از تهران به مشهد آمده و در یکی از خیابان های اصلی این شهر خانه ای را اجاره کرده اند.
وی اظهار داشت: پلیس با هماهنگی مقام قضائی خانه مسکونی را به طور پوششی تحت نظر قرار دادند و بررسی های آنها نشان می داد افراد تحت نظر هر بار با تغییر چهره از خانه خارج می شوند.
سرهنگ آقابیگی گفت: ماموران کلانتری طبرسی شمالی به طور ضربتی وارد عمل شده و با دستگیری 4 عضو اصلی شبکه بزرگ سرقت که 2 مرد و 2 زن هستند در بازرسی از محل شش هزار و 700 دلار، 85 گرم طلا، 10 دستگاه گوشی تلفن همراه، 8 عدد ساعت مچی، سه دستگاه لپ تاپ، 51 عدد کلاه و 22 عدد عینک( که برای تغییر چهره از آن استفاده می شد) طلاهای بدلی، تعداد زیادی کارت های شناسایی و 45 عدد کارت عابربانک کشف شد.
وی خاطر نشان کرد: تحقیقات در این باره برای دستگیری دیگر اعضای این باند که شواهد و ادله موجود نشان می دهد در شهرهای اصفهان، تهران، گیلان و مشهد مرتکب ده ها فقره سرقت های حیله گرانه شده اند ادامه دارد.
♦️♦️پسردایی ام مرا فریب داد
یکی از متهمان دستگیر شده در اعتراف های خود ادعا کرد من و همدستانم چهار ماه قبل از زندان آزاد شده ایم.
مرد جوان افزود: چندی قبل پسر دایی ام که در زندان تحمل حبس می کند از من خواست شماره یک کارت عابربانک را به او بدهم و شماره کارت عابربانک دوستم را در اختیارش گذاشتم، چند ساعتی گذشت و مبلغی به حساب این کارت واریز شد.
متهم ادامه داد: پسر دایی ام در تماس بعدی که داشتیم گفت با همدستی چند زندانی دیگر با شهروندان تماس گرفته و ادعا می کردیم که برنده سفر حج یا جایزه بانک شده اند، سپس طعمه های خود را به مقابل عابربانک ها کشانده و با این ترفند که زبان انگلیسی را انتخاب کنند گزینه انتقال وجه را برگزیده و از حساب بانکی شان به شماره کارت های موردنظر خودمان مبالغی واریز می کنیم و دست به سرقت می زنیم.
متهم پرونده ادامه داد: طبق قراری که گذاشته بودیم از هر یک میلیون تومان سرقت، مبلغ 250 هزار تومان سهم ما می شد که شماره کارت ها را در اختیارشان می گذاشتیم و ما هم با دریافت پول ها بلافاصله طلا و ارز می خریدیم.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.