مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی خواستار استقرار دائم پزشک در باغ وحش مشهد برای نظارت بر روند رسیدگی به حیوانات این مجموعه شد.

استقرار دامپزشک در باغ وحش مشهد برای رسیدگی به حیوانات

به گزارش قدس انلاین ، تورج همتی ظهر سه شنبه در دیدار با با مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: ضرورت دارد به منظور رسیدگی به وضعیت گونه های دراسارت  همچون گونه های موجود در باغ وحش وکیل آباد مشهد از سوی دامپزشکی اقدامات مناسبی صورت پذیرد.

وی افزود: پیشنهاد ما این است به منظور تسهیل و تسریع در موضوع ساماندهی وضعیت باغ وحش و مدیریت یکپارچه و مواردی که نیاز به سرعت بخشی در قرنطینه برخی گونه ها دارد ، یکی از دامپزشکان مورد وثوق دامپزشکی مانند کارشناس محیط زیست، مقیم باغ وحش بوده شده از نزدیک به عنوان نماینده آن اداره کل درجریان رخدادهای آن مجموعه قرار گیرد. 

مدیرکل حفاظت از محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: ضرورت دارد به منظور  آشنایی  و بروز رسانی علمی و عملی کارشناسان و محیط بانان محیط زیست در زمینه شناسایی و پیشگیری از بیماری های مسری و مشترک بین انسان و حیوان کارگاه های آموزشی با کمک دامپزشکی برگزار شود. 

همتی تصریح کرد: با توجه به تلفاتی که در اثر بیماری های مسری در حیات وحش دیگر استان ها شاهد بوده ایم ورود دامپزشکی جهت اجرای راهکارهایی همچون واکسیناسیون دام ها و دیگر اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده جهت کنترل بیماری های واگیر دامی درحیات وحش ضرورت دارد.

وی بیان کرد:تغییرات فصلی و گذر پرندگان مهاجر از استان در فصل پائیز یکی دیگر از نگرانی های متولیان در خصوص انتقال بیماری هایی همچون آنفلو آنزای فوق حاد پرندگان است و تهدیدات زیستی تنها با همکاری و تعامل دوجانبه قابل پیشگیری و رفع است و بر این اساس مراکز عرضه پرندگان زنده غیرمجاز به عنوان یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیازمند پایش و مقابله جدی شبکه دامپزشکی استان است.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.