احمد امیرآبادی فراهانی اظهار داشت: قرار شد فراکسیون ولایی درباره تعیین وضعیت سوال از رئیس جمهور کمیته‌ای را تشکیل دهد تا این کمیته به بررسی موارد نقض قانون از رئیس جمهور پرداخته و همچنین پیگیر پاسخ دولت درباره چهار سوالی باشد که نمایندگان از پاسخ آقای روحانی درباره آنها قانع نشدند.

تشکیل کمیته‌ای ویژه برای تعیین تکلیف سوال از رئیس جمهور/ در حال حاضر تنها استیضاح وزیر صنعت در جریان است

احمد امیر آبادی فراهانی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره آخرین وضعیت سوال از رئیس جمهور و استیضاح برخی از وزرا که در روزهای اخیر مطرح شده، اظهار داشت: در حال حاضر تنها استیضاح آقای شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان است و فعلاً استیضاح مابقی وزرا بررسی نمی‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به منتفی شدن ارسال سوال از رئیس جمهور به قوه قضائیه، تصریح کرد: برای تعیین تکلیف سوال از رئیس جمهور قرار شده کارگروه‌هایی تشکیل شود تا این سوال را در فراکسیون ولایی مجلس پیگیری کند. البته این درحالی است که آیین‌نامه می‌گوید در صورت استنکاف از قانون باید به قوه قضاییه ارجاع شود، اما فعلاً تصمیم بر این شد که سوال به قوه قضائیه نرود. همچنین این بحث استنکاف از قانون نیز باید بررسی شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: قانون مربوط به سوال از رئیس جمهور ایرادات و ابهاماتی دارد که باید اصلاح شود. قانون سوال از رئیس جمهور از زمان آقای احمدی نژاد تا این دوره اصلاح شده است و اکنون در سوال از آقای روحانی مشخص می‌شود که این قانون در بحث ارسال به قوه قضائیه ابهاماتی دارد و باید به دنبال رفع ابهامات و اصلاح قانون باشیم.

امیر آبادی گفت: برخی مواقع تا زمانیکه در حوزه قوانین و قانون گذاری اتفاق منحصر بفرد و تازه‌ای رخ ندهد، ممکن است قانونگذار به ابهام و مشکلی که در متن آن قرار دارد پی نبرد. بنابراین قرار شد فراکسیون ولایی در این باره کمیته‌ ویژهای را تشکیل دهد تا این کمیته به بررسی موارد نقض قانون از سوی رئیس جمهور پرداخته و همچنین پیگیر پاسخ دولت درباره چهار سوالی باشد که نمایندگان درباره آنها قانع نشدند. 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.