مقامات آمریکا به لبنانی‌ها اعلام کردند هر نوع افزایش نفوذ حزب‌الله در دولت لبنان، این کشور را با افزایش تحریم‌ها روبرو خواهد کرد.

آمریکا از ترسِ نفوذِ حزب‌الله، لبنانی‌ها را تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مقامات آمریکا به لبنانی‌ها اعلام کردند هر نوع افزایش نفوذ حزب‌الله در دولت لبنان، این کشور را با افزایش تحریم‌ها روبرو خواهد کرد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن در گزارشی نوشت: برخی منابع لبنانی روز گذشته در گفتگو با «الشرق الاوسط» گفتند مقامات آمریکایی به مقامات لبنانی هشدار دادند هر نوع افزایش نفوذ حزب‌الله در دولت با تحریم‌های فراگیر آمریکا و مجازات نهادهایی که در آنها نفوذ حزب‌الله افزایش می یابد، روبرو خواهد شد. همچنین کمکهایی که مصوب شد به ارتش لبنان داده شود، متوقف خواهد گردید.

پس از اینکه میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان «ملاحظاتی» درباره پیشنهاد سعد حریری، نخست‌وزیر این کشور در خصوص تشکیل کابینه مطرح کرد، روند تشکیل دولت لبنان با مشکل روبرو شد. عون گفت در تشکیل کابینه «اصول و ملاک‌هایی که برای تشکیل دولت تعیین شده و به مصلحت لبنان است» رعایت نشده است.

حریری روز گذشته بطور غیرمستقیم به عون پاسخ داد. وی تاکید کرد: «معیارهای تشکیل دولت‌ها را قانون اساسی و قواعد تصریح شده در توافق طائف تعیین می‌کند».

وی افزود: «دلیلی ندارد بار دیگر درباره اموری که مربوط به اختیارات قانون اساسی است بحث و جدل شود».

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.