مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق بازنشستگی دچار یکی از ابرچالش‌ها شده و سایه بحران بر سر آن وجود دارد که امیدواریم با یک تدبیر علمی،‌ این کابوس‌ها از بین برود.

سایه بحران بر سر صندوق بازنشستگی/ شرمنده بازنشستگان هستیم

به گزارش اجتماعی قدس آنلاین، جمشید تقی‌زاده در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه کشوری که در باغ کتاب برگزار شد، گفت: ما دومین صندوق بیمه‌ای در کشور هستیم که یک میلیون و ۳۷۱ هزار نفر را پوشش می‌دهیم،‌ در واقع یک بنگاه اقتصادی و اجتماعی هستیم که اداره آن خودگردان است، رویکرد اجتماعی دارد و نباید با یک سازمان اقتصادی صرف یا متصل به دولت مقایسه شود. 

وی با اشاره به اینکه صندوق بازنشستگی سعی دارد خدمات اجتماعی را با حفظ کرامت به بازنشستگان اعطا کند، گفت: بهبود رفاه و معیشت، تأمین اشتغال، ارائه خدمات درمانی و... از جمله اهدافی است که صندوق دنبال می‌کند و در نیمه دوم سال با قوت بیشتری ادامه می‌یابد. 

تقی‌زاده گفت:  من شرمنده این هستم که می‌گویم باید به بازنشستگان کمک شود، چرا که این خدمات حق مسلم بازنشستگان است، اما کم‌کاری کرده‌ایم و می‌خواهیم جایگاه ویژه‌ای برایشان درنظر بگیریم و در دولت حفظ عزت و کرامت آنها به مثابه اصل مهمی درنظر گرفته شده است. 

تقی‌زاده افزود: بحران صندوق‌های بازنشستگی نیز وجود دارد و به عنوان یکی از ابرچالش‌ها یاد می‌شود، این در حالی است که صندوق بازنشستگی کارکرد اجتماعی دارد و زمانی که صحبت از بحران می‌شود، منظور بحران‌های مالی است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه سایه بحران از روی صندوق بازنشستگی کنار خواهد رفت، گفت: اگر این بحران‌ها که نشان‌دهنده بر هم زدن توازن میان ورودی و خروجی اعتبارات صندوق است تداوم یابد، طی چند سال آینده وضعیت دشواری حاکم خواهد شد. 

تقی‌زاده ادامه داد: مهمترین دلیل وجود این بحران‌ها، وجود بازنشستگی پیش از موعد، فاصله سن بازنشستگی و میانگین سن عمر ایرانیان، عدم پرداخت به صندوق‌ها، افزایش ناگزیر حقوق‌ها و ورود شاغلان مختلف به این صندوق است که برای حل این مسائل باید تدبیر علمی اندیشیده شود تا از کابوس‌ها رهایی یابد. 

وی گفت: باید با تعامل و همدلی از این مراحل موقت بحرانی عبور کنیم. 

وی از راه‌اندازی دهکده سلامت بازنشستگان استان تهران خبر داد و گفت: در جلسه‌ای که با استانداری داشته‌ایم، قرار شده ۴۰ هکتار زمین در نقطه‌ای مرغوب از تهران دراختیار صندوق قرار گیرد. 

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: اگر ۳۰ هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار شود، حقوق بازنشستگان ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان خواهد شد و قرار است امسال در بودجه ۹۸ نیز رقم مناسبی به این منظور دیده شود. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.