همدان -مدیرکل استاندارد همدان از صدور دو مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تازه‌ خوری کشاورزی در سطح استان خبر داد.

صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین ،محمد مددی مدیرکل استاندارد همدان اظهار کرد: دو مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تازه‌خوری کشاورزی در سطح استان صادر شده که مربوط به محصول عسل و سیب‌زمینی بسته‌بندی شده است.

وی افزود: فرهنگ استاندارد و ضوابط و شرایط تولید محصول کشاورزی استاندارد باید گسترش پیدا کند تا با رعایت استانداردها، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و در نتیجه ایجاد توان رقابت در بازار و اشتغال پایدار ایجاد شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان ادامه داد: در حال حاضر امکان صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی برای اغلب محصولات کشاورزی وجود دارد اما تولید محصول سالم در سطح محدودی است.

وی بیان کرد: عدم آشنایی با استانداردهای ملی آیین کار تولید در زمینه کشاورزی، علیرغم صرف سرمایه های هنگفت ملی، موجب تولید محصولات کشاورزی با باقیمانده آفت کش بیش از حد مجاز استاندارد می شود.

مددی عنوان کرد: در طی سال‌های گذشته کلاس‌های متعددی برای بهره‌برداران این عرصه، توسط اداره کل استاندارد استان برگزار شده که منجر به تشکیل یک سمن کشاورزی فعال تحت عنوان منادیان تولیدات سالم کشاورزی در این خصوص شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این تشکل در حال پیگیری اخذ پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصول عسل بسته‌بندی شده است.

مدیرکل استاندارد همدان افزود: در صورت فراهم شدن بستر مناسب و زیرساخت‌های لازم برای تدوین استاندارد ملی در بخش کشاورزی و همکاری موثرتر سازمان جهاد کشاورزی استان در زمینه آموزش و فرهنگسازی در استانداردسازی در بخش کشاورزی و آگاه‌سازی کشاورزان از استانداردها از طریق برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، امکان توسعه استانداردسازی محصولات تازه خوری کشاورزی استان در سطح گسترده تری وجود خواهد داشت.

منبع فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.