توسعه کمی و کیفی مدارس معارف اسلامی در سطح کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.

توسعه مدارس معارف اسلامی در دستور کار وزارت آموزش و پرورش

به گزارش قدس آنلاین، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گردهمایی آموزشی تربیتی طرح توسعه مدارس معارف اسلامی در دستور کار وزارت آموزش و پرورشتحول و تعالی تربیت ویژه مدارس صدرا و شهید مطهری سراسر کشور در مشهد گفت: حمایت از گسترش کمی و کیفی مدارس معارف از سیاستهای جدی آموزش و پرورش است.

مهدی نوید ادهم بر عزم جدی برای گسترش کمی و کیفی این مدارس به ویژه در مناطق آسیب پذیر فرهنگی تاکید و بیان کرد: این مناطق شناسایی و ظرفیت سنجی شده و به این طرح به عنوان یک عامل مهم و پایگاه فرهنگی برای کسب مهارتهای اجتماعی و معارف نگریسته می شود.

مدیرعامل مدارس صدرای ولایت وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی نیز هدف دوره آموزشی تربیتی طرح تحول و تعالی تربیت ویژه مدارس صدرا و شهید مطهری سراسر کشور را بازآموزی مدیران این مدارس طی نشست چهار روزه اعلام کرد. داوود بهرام سری افزود: در این همایش مدیران ۱۵۰ واحد آموزشی صدرا که هفت هزار و ۲۰۰ دانش آموز رشته علوم و معارف اسلامی دارند، برای ارتقای توان تربیتی و دریافت آموزشهای حضوری شرکت دارند.

رئیس اداره هماهنگی و پشتیبانی دبیرستانهای شهید مطهری نیز گفت: در این همایش ۴۰ نفر از مدیران ۴۰ واحد آموزشی علوم و معارف اسلامی شهید مطهری از استانهای مختلف کشور با هدف ارتقای توان تربیتی و بازآموزی مباحث مهم آموزشی شرکت دارند. علی پیرامون مقدم تعداد مدارس معارف شهید مطهری را در سطح کشور ۴۰ واحد و تعداد دانش آموزان آنها را حدود پنج هزار نفر عنوان کرد.

منبع:صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.