مدیرعامل بیمه سلامت ایران گفت: ‌بیمه رایگان صندوق سازمان بیمه سلامت ایران را با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی فعال کرده‌ایم.

بیمه رایگان صندوق سازمان بیمه سلامت ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی فعال شد
به گزارش قدس انلاین ، طاهر موهبتی ظهر امروز در آئین افتتاحیه دومین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: در یک سال اخیر 18 جلسه حضوری و ویدیو کنفرانسی با حضور مدیران ارشد کشوری و استانی سازمان بیمه سلامت ایران و با محوریت خدمت هرچه مطلوب‌تر و شایسته‌تر در حوزه سلامت برگزار شد.

وی افزود: در سازمان بیمه سلامت ایران نگاه ویژه‌ای در حوزه خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان جامعه شده و 85 درصد جمعیت بیمه‌شدگان این سازمان به‌صورت رایگان بیمه شده‌اند و این میزان معادل 40 میلیون نفر بیمه‌ شده بوده، در حالی که که قبل از فعال شدن بیمه سلامت و در زمانی که بیمه خدمات درمانی فعال بود در مجموع 4.5 میلیون نفر بیمه شده داشتیم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه از سال 90 تا 95 رشد 26 درصدی منابع و رشد 41 درصدی مصارف را داشتیم، خاطرنشان کرد: در عرض این مدت که همیشه مصارف از منابع پیشی گرفته، تاخیر 80 درصدی را در این بخش داشتیم و 4 میلیون و 696 هزار نفر از صندوق بیمه جدا شدند و سالانه منابع نسبت مصارف 120 درصد تاخیر دارد و اگر در این شرایط بسیار سخت مدیریت خوبی نمی‌داشتیم بیش از 12 هزار میلیارد تومان زیان انباشته می‌داشتیم.

موهبتی تصریح کرد: عدم رشد متوازن مشکلات زیادی ایجاد کرده و منابع با مصارف همخوانی ندارند، در حالی که باید مصارفمان به اندازه منابعمان باشد و مجلس شورای اسلامی و شورای عالی بیمه وقتی چیزی را تصویب می‌کنند یعنی که منابع مالی آن را هم لحاظ کرده‌اند، اما این مهم در عمل مشاهده نشده و شورای عالی بیمه طبق ماده 9 قانون احکام بیمه‌ای نمی‌تواند چیزی را که منابع مالی‌اش تامین نیست تصویب کند.

وی تاکید کرد: در اواخر دولت قبل بیشترین ضربه‌ها به حوزه سلامت وارد آمد، اما با وجود این شرایط سخت نه تنها تسلیم نشدیم بلکه 24 هزار تخت بیمارستانی را افزایش دادیم و تعداد بیمه‌شدگان نیز از مرز 11 میلیون نفر گذر کرد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه سالانه 5600 میلیارد تومان کسری بودجه داریم، گفت: طبق قانون تجارت اگر نصف سرمایه اولیه انباشته داشته باشیم ورشکست هستیم، اما با وجود عدد 516 برابری نه تنها ورشکست نشدیم، بلکه در بسیاری از حوزه‌ها با قدرت به کار خود ادامه دادیم و زمان پرداختی بیمه‌ها را از 14 ماه به 3 ماه کاهش دادیم و آخرین لیست پرداختی‌هایمان مربوط به تیر ماه 97 بوده است و خریدهایمان هم بر مبنای بودجه 97 بوده است.

موهبتی با وجود ابراز گلایه از مدیران برخی از استان‌ها، گفت: ما در جهت صیانت از اعتبار دفترچه‌های بیمه حرکت می‌کنیم تا بیماران در مطب‌های پزشکان و مراکز درمانی با مشکلی در امر درمانشان مواجه نباشند.

وی افزود: بیمه رایگان صندوق سازمان بیمه سلامت ایران را با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و شایسته‌تر به محرومان و مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی فعال کرده‌ایم و بیش از 6 میلیون مددجو به‌صورت رایگان بیمه شده و تعداد 14 میلیون و 600 هزار عضو فعال و غیرفعال در این صندوق داریم.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بیان کرد: هم‌پوشانی‌ بیمه‌شدگان در سازمان بیمه سلامت ایران حذف شده و در سال نخست اجرای این طرح بیش از 2.5 میلیون هم‌پوشانی داشته‌ایم که بیش از 23 هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی مالی داشته است.

در این مراسم عزت‌الله گل‌علیزاده، قائم مقام امور استان‌های سازمان بیمه سلامت ایران، اظهار داشت: دومین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت ایران به مدت 2 روز به میزبانی مشهد در قالب کارگروه‌ها و کارگاه‌های تخصصی در مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: تمرکز این مجموعه در سراسر کشور از ستاد با صف بوده و یکی از کارهای موثر صورت گرفته پی ریزی سفرهای استانی بوده و تاکنون 9 سفر را داشتیم که اولین آن به مشهد بود.

قائم مقام امور استان‌های سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه در جهت رفع مشکلات نیازمند حضور جدی‌تر مدیران و جامعه پزشکی هستیم، گفت: باید به‌گونه‌ای تلاش کنیم که بیمار تنها فقط به فکر درمان باشد و نگرانی دیگری نداشته باشد و در همین رابطه مقام معظم رهبری فرمودند ما می‌خواهیم اگر در خانواده‌ای کسی مریض شد، آن خانواده جز رنج مریض‌داری، رنج دیگری نداشته باشد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.