مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: سال گذشته در جشن عاطفه‌های استان خوزستان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد.

کمک ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مردم در جشن عاطفه‌های سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی موصلی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان در نشست خبری که امروز چهارشنبه (۱۴ شهریورماه) به مناسبت جشن عاطفه‌ها برگزار شد، با اشاره به سخاوتمندی مردم خوزستان، اظهار کرد: در یکی از برنامه‌هایی که با همکاری بنیاد غدیر اهواز، مساجد و موسسات در عید غدیر خم برگزار شد، حدود ۲۰۰ هزار نفر اطعام شدند. همچنین به مناسبت عید غدیر خم ۴۰۰ زوج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان با همکاری مجموعه امداد و خیرین زندگی مشترکشان را جشن گرفتند.

وی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی که مردم با آن مواجه هستند، شاهد رشد کمک‌های مردم خوزستان در زمینه کمک به نیازمندان هستیم و در پنج ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد در کمک‌های مردم را شاهد بودیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان افزود: بیشترین میزان رشد کمک‌های مردم به طرح اکرام ایتام و محسنین مربوط می‌شود که نسبت به پنج ماهه سال گذشته ۴۷ درصد در این زمینه رشد داشتیم. همچنین در صدقات ۱۶ درصد، زکات هشت درصد و در سایر درآمدها ۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد درآمد داشتیم.

وی گفت: مطابق اسناد راهبردی مجموعه کمیته امداد امام، توسعه نقش و سهم مردم در پیشبرد سیاست‌های این نهاد از جایگاه بالایی برخوردار است. مهم‌ترین راهبرد کمیته امداد بعد از توانمندسازی خانواده‌ها، توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردم و خیرین است که بر این اساس تلاش مجموعه امداد بر این است تا ارتباط این نهاد با مردم گسترش یابد و با ارتقای شاخص‌های اعتماد عمومی بتوانیم زمینه مشارکت نیکوکاران را در کاهش فقر و توانمند سازی نیازمندان را شاهد باشیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: در حکمی که از سوی مقام معظم رهبری صادر شده، ایشان تاکید داشتند که تکیه اصلی کمیته امداد بر کمک‌های کمی و کیفی باشد.

موصلی در خصوص برگزاری جشن عاطفه‌ها گفت: به دلیل استمرار برگزاری جشن عاطفه‌ها در سال‌های گذشته این جشن به یک آیین ملی تبدیل شده است و هر ساله در آستانه سال تحصیلی شاهد برگزاری این جشن هستیم. امسال نیز بیست و چهارمین سال برگزاری جشن عاطفه‌ها خواهد بود.

وی توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری و گسترش حسنه اسلامی را یکی از اهداف اصلی برگزاری جشن عاطفه‌ها دانست و گفت: تامین بخشی از نیازهای مرتبط با تحصیل و آموزش دانش‌آموزان نیازمند، افزایش همبستگی‌های اجتماعی و ارتقای شاخص‌های سرمایه‌های اجتماعی از اهداف مجموعه امداد در برگزاری جشن عاطفه‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: حدود ۳۰ هزار دانش‌آموز و ۷ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که پیش‌بینی می‌شود با ثبت‌نامی‌های سال تحصیلی جدید ۳ تا ۴ هزار دانش‌آموز به آمارهای کمیته امداد افزوده شود.

موصلی با اشاره به سازمان‌هایی که در برگزاری جشن عاطفه‌ها با مجموعه امداد همکاری دارند، بیان کرد: مجموعه آموزش و پرورش، مراکز نیکوکاری، مساجد، نواحی و دفاتر مجموعه سپاه و رسانه ملی و اصحاب رسانه در برگزاری با شکوه جشن عاطفه‌ها با مجموعه امداد همکاری می‌کنند.

وی گفت: سال گذشته در مجموع  مردم خوزستان ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها کمک کردند که یک میلیارد تومان از مراکز نیکوکاری وابسته به مجموعه امداد، ۶۰۰ میلیون تومان از مدارس و ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از پایگاه‌های بسیج، صنایع شرکت‌ها ، مساجد و ادارات بوده است.

وی بیان کرد: با توجه به بالا رفتن قیمت پوشاک و لوازم تحریر برنامه‌ریزی کرده‌ایم امسال ۷.۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در  جشن عاطفه‌ها جمع‌آوری شود تا بتوانیم بخشی از نیاز دانش‌آموزان را تامین کنیم.

موصلی با اشاره به شعار امسال جشن عاطفه‌ها، گفت: شعار امسال جشن عاطفه‌ها "لبخند مهر بسته به مهر شما " انتخاب شده است. امسال جشن عاطفه‌ها در چهار مرحله زمانی برگزار می‌شود که یک مرحله از نیمه تیرماه آغاز شده است یعنی مکاتبات با ادارات و صنایع را آغاز کردیم. مرحله دوم استقرار نمادین پایگاه‌ها در سطح شهر است که از فردا (۱۵ شهریورماه) آغاز می‌شود. همچنین میعادگاه‌های نماز جمعه میزبان نیکوکاران خواهند بود. مرحله اصلی جشن عاطفه‌ها روز چهارشنبه (۱۱ مهرماه) برگزار می‌شود و ۴ هزار مدرسه و آموزشگاه برای جشن عاطفه‌ها آماده دریافت کمک‌های مردمی هستند.

موصلی بیان کرد: کمک‌هایی که در هر مدرسه جمع‌آوری می‌شود با تشخیص انجمن اولیا و مربیان مدرسه بین دانش‌آموزان همان مدرسه توزیع می‌شود و در صورتی که مدرسه‌ای دانش‌آموز نیازمندی نداشته باشد از طریق ارتباط بین مدارس کمک‌ها به دانش‌آموزان نیازمند می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: شرکت‌ها و صنایع بزرگی در استان خوزستان وجود دارد که در کنار کار اقتصادی مسئولیت‌های اجتماعی دارند. برخی شرکت‌ها همیشه به این مسئولیت‌ها اهتمام داشته‌اند. مکاتبه‌ای از طریق مجموعه کمیته امداد، استانداری و فرمانداری‌ها داشتیم و برخی از این شرکت‌ها مبالغی را به حساب مجموعه امداد واریز کردند اما پیگیر هستیم تا بتوانیم نقش شرکت‌ها را در تحصیل دانش‌آموزان نیازمند ارتقا دهیم. در حال حاضر ۴۵۰ میلیون تومان مجموع مبالغ واریزی شرکت‌ها بوده است اما پیش‌بینی می‌کنیم با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود مجموع کمک‌های این شرکت‌ها به ۲ میلیارد تومان برسد.

وی با اشاره به شهرهایی که بیشترین میزان کمک‌ها را در جشن عاطفه‌ها داشتند، تصریح کرد: سال گذشته بالاترین میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها مربوط به در شهرستان‌های اهواز و آبادان بوده است.

موصلی درخصوص پایگاه‌هایی که امسال آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها هستند، گفت: امسال ۴۰ پایگاه کمیته امداد در سطح خوزستان فعال هستند که ۴ پایگاه از این تعداد در سطح شهر اهواز خواهند بود. ۴۳ پایگاه مرکز نیکوکاری،۱۵۰ مسجد و ۴ هزار مدرسه نیز در جشن عاطفه‌ها با مجموعه امداد همکاری می‌کنند. همچنین ۵۰۰ هزار پاکت برای دریافت کمک‌ها فراهم شده که ۴۰۰ هزار پاکت از این تعداد در ادارات و ۱۰۰ هزار پاکت در مدارس توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان گفت: امسال به دنبال توسعه پایگاه‌های فیزیکی نیستیم. رویکرد امداد بهره‌گیری از ظرفیت مردم نیکوکار با استفاده از روش‌های نوین و الکترونیک است.

وی با اشاره به هدف کاهش پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ها گفت: طبق آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شد، متوجه شدیم بسیاری از پایگاه‌ها بهره‌وری کافی را ندارند و از روش‌های دیگر بهتر به اهدافمان خواهیم رسید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.