کارشناس فوتبال تبریز، گفت: در این سال‌های هیچ توجهی به تیم‌های پایه نشده و امسال هم تراکتورسازی به طور کامل مصرف گرا شده است.

رحیم‌زاده: تراکتورسازی مصرف گرا شده است

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، قادر رحیم‌زاده ، در مورد عملکرد تراکتورسازی در ۶ هفته گذشته، گفت: ارزیابی فنی تراکتورسازی در ۶ هفته گذشته نشان می‌دهد که روند تیم رو به جلو بوده است. اکثر تیم‌ها عملکرد سینوسی دارند اما تراکتورسازی به سمت بالا حرکت می‌کند و این وقفه لیگ هم می‌تواند به آنها کمک بیشتری کند.

وی در مورد انتقاداتی که از شرایط خط دفاع تراکتورسازی می‌شود، عنوان کرد:  در هفته‌های ابتدایی همه عناصر دفاعی بازیکنان تازه وارد بودند. تیم با سه دفاع بازی می‌کرد و نا هماهنگی وجود داشت. البته به نظر من سیستم بازی تراکتورسازی دفاع سه نفره نبود بلکه  دو بازیکن پیستون راست و چپ عقب می‌آمدند و دفاع چپ و راست می‌شدند. تراکتورسازی با دفاع ۵ نفره عملکرد خوبی نداشت اما به تدریج رو به دفاع ۴ نفره خطی آورد و اشتباهات نسبت به هفته‌های ابتدایی کمتر شده است.

کارشناس فوتبال تبریز در مورد بازیکنان اسم و رسم داری که جذب این تیم شدند، خاطرنشان کرد: روندی که الان تراکتورسازی در پیش گرفته مثل تیغ دو لبه است. این مسئله از هر جهت می‌تواند خطرساز باشد. جذب بازیکنان و ستاره‌های مطرح می‌تواند بالانس شخصیتی تیم را بالا ببرد اما حضور ستاره‌های بیشتر در یک تیم نیاز به انرژی بسیار زیادی برای کنار هم نگه داشتن این بازیکنان و حفظ آرامش تیم دارد. در این شرایط احتمال آزاد شدن این انرژی هست و ممکن است شرایطی پیش بیاید که این بازیکنان نتوانند کنار یکدیگر کار کنند. باید مدیریت قوی برای کنترل این شرایط داشت.

پیشکسوت تراکتورسازی در مورد اینکه برخی می‌گویند احتمال تکرار تجربه استیل آذین در تراکتورسازی وجود دارد، گفت: فکر نمی‌کنم تجربه استیل آذین در تراکتورسازی پیش بیاید. کادرفنی تیم شناخت فرهنگی و کلی روی بازیکنان ندارد. جان توشک همه را به یک چشم می‌بیند. فکر می‌کنم جان توشاک مدیریتی داشته باشد که این ستاره‌ها بتوانند کنار یکدیگر قرار بگیرند و توجه زیادی به چند بازیکن خاص نداشته باشد. فکر می‌کنم تجربه استیل آذین تکرار نشود و تیم قدرتمندی تشکیل شود.  

رحیم زاده در مورد اینکه برخی انتقاد می‌کنند و می‌گویند چرا توجه کافی به تیم‌های پایه نمی‌شود، گفـت: نگاه تمام مدیران سابق نگاه زیر صفر به تیم‌های پایه داشتند و هیچ دیدگاهی نسبت به تیم‌های پایه نداشتند. این یک آژیر خطر است. هیچ پشتوانه‌ای برای تیم اصلی نیست. تراکتورسازی امسال کاملا مصرف‌گرا شده است و تولیدی ندارد. اگر این روند ادامه پیدا کند جدا از بالا رفتن شخصیت تیم با جذب بازیکنان بزرگ روند پرورش بازیکنان و ساختار آکادمی دچار مشکل خواهد شد.

وی در مورد جدایی بازیکنانی مثل هری فورستر، یوسف سیدی و احتمال رفتن محمد اهل شاخه، اظهار داشت: فورستر در هفته‌های اول جواب نداد. با توجه به اینکه مدیریت کلان هر دو تیم ماشین سازی و تراکتورسازی بر عهده محمدرضا زنوزی است او دید  با توجه به اینکه فورستر در تراکتورسازی کارایی ندارد او را به ماشین سازی فرستاد. وضعیت اهل شاخه هم همینطور است. او از لحاظ فنی پائین‌تر از حد انتظار نشان داد و هم احتمالا این راه را طی خواهد کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.