رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت ۳۰هزار میلیارد تومان برای اجرای بسته‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

نوبخت:دولت ۳۰هزار میلیارد تومان برای اجرای بسته‌های اقتصادی در نظر گرفته است

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ شهریور) قوه مقننه، و در جریان بررسی طرح تأمین کالاهای اساسی، اظهار داشت: برای گذر از تکانه‌ای که به اقتصاد کشور وارد شده نیازمند اتخاذ سازوکارهای متفاوت هستیم به همین جهت مقام معظم رهبری دستور دادند یک شورای‌عالی هماهنگی متشکل از سه قوه تشکیل شود.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در شورا مورد بررسی قرار گرفته این است که در شرایطی که نابسامانی‌ نرخ ارزشرایط بدی را رقم زده بتوانیم برای مصرف کنندگان،‌ تولیدکنندگان و پیمانکاران روش‌های جبرانی در نظر بگیریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: نمی‌توانیم بگوییم که مردم بمانند تا ما برویم بازار اصلی ارز را سامان ببخشیم؛ لذا این شورا به سازمان برنامه و بودجه تکلیف کرد تا اقدامات خود را انجام دهد، از این رو گزارش‌های متفاوتی را برای رئیس مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها ارسال کردیم.

نوبخت اضافه کرد:‌ نمایندگان مطلع نیستند که به‌غیر از برنامه ششم توسعه ما ۱۲ برنامه را به‌عنوان تدابیر جبرانی تهیه کرده‌ایم و همچنین درباره پنج برنامه درنظر گرفته‌شده در جلسات مختلف درباره آن بحث و بررسی کردیم.

وی اظهار داشت: مگر می‌شود با یک قیام و قعود نسبت به نرخ کالاها اظهارنظر کلی کرد؟ ما روزها در این رابطه بحث کردیم و در آخرین جلسه هیئت دولت که روز یکشنبه برگزار شد مفصلاً به این موضوع پرداختیم، اما رئیس‌جمهور قانع نشد و دوباره سازمان برنامه و بودجه را موظف کرد که در جلسه امروز بعدازظهر ستاد اقتصاد مقاومتی پنج بسته معیشتی را به یک حد نهایی برسانیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: ما ۱۳ میلیارد دلار از این مبالغ را برای ۲۵ قلم کالای اساسی و همچنین دارو و محصولات کشاورزی هزینه کردیم، همچنین برای ۱۰ قلم کالا ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: قوه مجریه حدود ۲۹ تا ۳۰هزار میلیارد تومان برای اجرای برنامه‌ها و بسته‌های اقتصادی دولت در نظر گرفته‌ است؛ آقای پزشکیان، شما باید ما را دعوت می‌کردید! بنده فکر می‌کنم نمایندگان ملت در جریان این برنامه‌هایی که ما به ستاد می‌بریم و به رؤسا تقدیم می‌کنیم، نیستند.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم در جلسات شما به تشریح مطالعاتمان بپردازیم چراکه این حق شماست. در نظر داریم تعدادی از کالاهای ترجیحی را که قیمت ارزان‌تری دارند بین فروشگاه‌ها توزیع کنیم، بیشتر از این حرفی هم هست و می‌دانید نتیجه چه می‌شود؟

نوبخت افزود: از فردا به‌جای آنکه مردم جلوی صرافی‌ها صف بکشند، صف‌های طویلی جلوی فروشگاه‌ها تشکیل خواهد شد؛ تصور کنید که فروشگاه صادق باشد و همه محصولات خود را عرضه کند و از فردا صحنه زشتی مشاهده می‌شود که جلوی فروشگاه‌ها عده‌ای ظرف روغن و محصولاتی را که عرضه شده می‌گذارند و می‌فروشند. ما برای مردم شریف و آبرومندی که نمی‌توانند ساعت‌ها در صف بایستند، طرح‌هایی داریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: شما هر موقع اراده کنید می‌توانید این طرح را به جریان انداخته و به دولت مأموریت دهید که طرح خود را اجرایی کند، اما این مسئله به‌جز آن‌که چالش جدیدی را ایجاد کند نتیجه‌ای نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.