وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر در سفری رسمی به ترکیه، نخستین توافقنامه تجاری با ترکیه را با هدف تقویت همکاری سه‌جانبه ایران، ترکیه و قطر، امضا کرد.

ترکیه و قطر نخستین توافقنامه تجاری را امضا کردند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، قطر در تلاش برای کاهش اثرات محاصره این کشور توسط چهار کشور عربی (عربستان، مصر، بحرین و امارات)، توافقنامه شراکت تجاری و اقتصادی با ترکیه امضا کرد.

«احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی» وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر که به ترکیه سفر کرده است با «روهسار بکجان» وزیر بازرگانی ترکیه دیدار و روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی، بازرگانی و سرمایه‌گذاری را بررسی کرد.

به نوشته روزنامه «الوطن» قطر پس از این دیدار، توافقنامه‌ شراکت تجاری و اقتصادی بین قطر و ترکیه با هدف تقویت مبادلات تجاری و کاهش محدودیت‌ها بر سرمایه‌گذاری، تجارت الکترونیکی و همکاری در زمینه گمرک، آموزش، تحقیقات و توسعه و نیز برگزاری کنفرانس‌های اقتصادی برگزار شد.

این نخستین توافقنامه از این دست است که قطر با یک شریک تجاری به خصوص ترکیه به عنوان نهمین منبع واردات قطر، امضا می‌کند و انتظار می‌رود که حجم مبادلات تجاری دو کشور به میزان ۳۰ درصد افزایش یابد.

وزیر اقتصاد و بازرگانی قطر نیز پس از امضای این توافقنامه در جمع خبرنگاران گفت که این نخستین توافقنامه شراکتی است که دوحه با شریک تجاری مهمی چون ترکیه امضا می‌کند و این توافقنامه در آینده به افزایش نرخ رشد اقتصادی و ظرفیت‌های تولید دو کشور و نیز تقویت همکاری اقتصادی بین دو کشور منجر خواهد شد.

همچنین چند توافقنامه تجاری و یادداشت تفاهم از جمله توافقنامه همکاری اقتصادی، فنی و یادداشت تفاهم مربوط به تسهیل حمل و نقل کالاها امضا شد که همکاری اقتصادی و تجاری بین قطر با ایران و ترکیه را تقویت خواهد کرد.

امضای این توافقنامه در حالی است که پاییز سال گذشته یادداشت تفاهمی با عنوان «تسهیل حمل و نقل و ترانزیت» بین ایران، ترکیه و قطر امضا شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.