در حالی که عربستان در خروج هیأت صنعاء از یمن کارشکنی می‌کند، رئیس‌جمهور مستعفی یمن اولویت‌ تیم اعزامی به مذاکرات ژنو را تحویل جسد رئیس‌جمهور پیشین یمن و آزادی فرزند او اعلام کرد.

جسد «صالح» اولویت‌ «هادی» و عربستان در مذاکرات «ژنو»/ مشکل هیأت صنعاء برای خروج از یمن

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت مستعفی یمن اعلام کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور به هیأت اعزامی این دولت برای شرکت در مذاکرات ژنو، ابلاغ کرده است که باید مسئله تحویل جسد «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور پیشین یمن و آزادی فرزندانش و کلیه رهبران حزب کنگره مردمی و... در رأس اولویت‌ها در مذاکرات ژنو باشد.

الاریانی طی پستی در توئیتر نوشت که هادی به هیأت اعزامی به ژنو دستور داده که تدوین یک راهکار برای مسئله تحویل جسد علی عبدالله صالح، آزادی فرزندانش و کلیه رهبران حزب کنگرده مردمی و رهبران سیاسی، روزنامه‌نگاران و فعالان یمنی در راس اولویت‌های آنها در مذاکرات ژنو باشد.

قرار است پنجشنبه (۶ سپتامبر) دور جدید مذاکرات یمن در ژنو به طور غیر مستقیم و تحت نظارت سازمان ملل آغاز شود.

اعضای هیأت مذاکره‌کننده یمنی از جنبش انصارالله دو روز پیش معرفی شدند اما هنوز سازمان ملل موفق نشده است، مجوز لازم را از عربستان برای پرواز هواپیمای حامل هیأت مذاکره کننده صنعاء را اخذ کند. 

در حالی که قرار بود به هواپیمای هیأت مذاکره کننده صنعاء شماری از بیماران که حالشان وخیم است از یمن خارج شوند، عربستان مانع این کار شده و برخی منابع می‌گویند، سازمان ملل تصمیم داد هواپیمای کوچکی صرفا برای هیأت مذاکره‌کننده بفرستد.

یمن از زمان حمله ائتلاف سعودی در فروردین سال ۱۳۹۴ تاکنون در محاصره زمینی و هوایی و دریایی به سر می‌برد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.