اواخر سال گذشته بود که در گزارشی به وضعیت نامشخص شاهان گرماب پس از حدود ۹ سال تعطیلی و بلاتکلیفی پرداختیم.

بازگشایی مجدد شاهان گرماب؛ شاید ۶ ماه دیگر

در آن گزارش از قول مسئولان شهرستان فریمان و مدیران هلال احمر استان، واگذاری قریب الوقوع شاهان گرماب به بخش خصوصی منتشر شد. اقدامی که سروسامان گرفت و شاهان گرماب به مدت ۲۰ سال به بخش خصوصی واگذار شد. بهار سال جاری (خرداد ماه گذشته) نیز در گزارشی دیگر از قول رئیس هلال احمر شهرستان فریمان زمان سه ماهه برای افتتاح و بهرهبرداری عمومی از شاهان گرماب مطرح شد که با توجه به گفته‌های وحید مرادی بعد از واگذاری و شروع به بازسازی شاهان گرماب این مکان گردشگری و توریستی می‌بایست تا پایان شهریور ماه جاری مورد استفاده مراجعه کنندگان قرار می‌گرفت.

خلف وعده مسئولان

اما آنچه که در واقع وجود دارد، اینکه نه تنها شاهان گرماب تا آخر تابستان به بهرهبرداری نخواهد رسید، بلکه بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بعد از فاز طراحی و نقشه کشی‌های لازم برای بناهای مورد نیاز شاهان گرماب در حال حاضر در فاز بازسازی قرار دارد و تا ۶ ماه دیگر هم زمان خواهد برد تا به مرحله بهرهبرداری اولیه برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند. این یعنی مردم باید تا آخر سال جاری منتظر بمانند تا شاید سلسله قول‌های مسئولان برای بهرهبرداری به پایان برسد و بعد از سال‌ها شاهان گرماب پذیرای علاقهمندان به این جاذبه طبیعی باشد.

در همین زمینه با وحید مرادی رئیس هلالاحمر تماس گرفتیم که وی به مدت زمان و نحوه واگذاری شاهان گرماب اشاره اما در مورد مبلغ و نحوه بازپرداخت اجاره بهای آن اظهار بیاطلاعی کرد و به این بسنده کرد که ما فقط نقش نظارتی بر انجام کار پیمانکار را داریم و اطلاعی در این خصوص نداریم!

*نزدیک به ۱۰ میلیارد برای ۲۰ ساله اجاره شاهان گرماب

دکتر احمدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی درباره چگونگی واگذاری شاهان گرماب به بخش خصوصی به خبرنگار ما گفت: با توجه به مزایده‌ای که برگزار شده است شاهان گرماب به برنده این مزایده برای مدت ۲۰ سال با مبلغ ۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان واگذار شده است که پیمانکار بعد از بازسازی، مرمت و گسترش فضاهایی که تعریف شده است دوسال برای پرداخت اجاره تنفس دارد.

وی در ادامه افزود: ابتدا قرار بود مدت این واگذاری ۱۰ سال باشد که کسی از بخش خصوصی حاضر نشد با این مدت زمان عهدهدار راهاندازی شاهان گرماب شود که با مجوزی که از شورای عالی هلالاحمر گرفته شد این مدت به ۲۰ سال افزایش یافت و مزایده برگزار شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه ضمانت‌های لازم از پیمانکار برای حسن انجام کار گرفته شده، گفت: در هر مرحله چنانچه پیمانکار به تعهداتی که داده شده عمل نکند هم ضمانت نامه‌های لازم از وی گرفته شده و هم چک هایی در این قبال در اختیار هلالاحمر هست که براحتی می‌تواند در خصوص آن‌ها اقدام کند.

۶ ماه تا بازگشایی شاهان گرماب

مدیرعامل جمعیت هلالاحمر خراسان رضوی در پاسخ این پرسش که پیش از این رئیس هلالاحمر فریمان از بهرهبرداری شاهان گرماب تا اواخر تابستان خبر داده بود آیا این اتفاق خواهد افتاد، اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکار بخش خصوصی در حال بازسازی و مرمت است تا شرایط را برای اسکان و بهرهبرداری مردم فراهم کند تا قبل از این هم مراحل طراحی و آماده سازی‌ها دیگر ادامه داشته که به نظر می‌رسد تا بهرهبرداری عمومی مردم ۶ ماه به طول بینجامد.

دکتر احمدی همچنین از ویژه شدن شرایط شاهان گرماب بعد از اتمام تمامی فازهایی که برای پیمانکار در نظر گرفته شده است خبر داد و مدعی شد شاهان گرماب به عنوان تنها آبگرم معدنی قابل شرب کشور جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که با شرایطی که برای آن بعد از بازسازی رقم خواهد خورد می‌تواند به عنوان بهترین آبگرم شرق کشور حتی خیلی بهتر از آبگرم فردوس در خراسان جنوبی باشد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.