مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس گفت: روزانه ۲۵۰۰ کانتینر کالا از این گمرک ترخیص می‌شود و عمده این کالاها، استراتژیک، اساسی، مواد اولیه و قطعات خودروسازی است.

ترخیص روزانه ۲۵۰۰ کانتینر کالا از گمرک شهیدرجایی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین ، علیرضا دشتانی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: عمده این کالاها، استراتژیک، اساسی، مواد اولیه، قطعات خودروسازی و مواد اولیه است.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به مشکلات پیش آمده برای واردکنندگان در ۲ ـ ۳ ماه اخیر به واسطه نوسانات نرخ ارز گفت: این مشکلات از ۱۰ روز پیش با مصوبه دولت درباره معاف شدن ۳ هزار و ۴۷۰ قلم از کالاهای وارداتی از پرداخت مابه التفاوت ارزی رفع شده است.

دشتانی با این حال افزود: ممکن است برخی مشکلات همچنان در ترخیص کالا وجود داشته باشد که البته بیشتر از ۴ روز به طول نمی انجامد.

وی گفت: وارد کنندگان با تعهد به بانک های عامل می توانند تا ۷۰ درصد کالایشان را از گمرک ترخیص کنند و وارد کنندگانی هم که مشکل موجودی نقدی دارند می توانند تا ۶۰ درصد کالاهایشان را از گمرک ترخیص نمایند.

مدیرکل گمرک شهید رجایی بندرعباس افزود: در ۵ ماهه امسال مواد اولیه ترخیصی از این گمرک در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.