عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال بودجه آموزش و پرورش ۴۲ هزار میلیارد تومان است و وزارت آموزش و پرورش با کسری بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی مواجه است.

عضو کمیسیون آموزش مجلس: وزارت آموزش و پرورش ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین،  فریده اولاد قباد شامگاه چهارشنبه در نشست مراکز دانشگاهی آزادشهر اظهار داشت: در تهران و شهرهای اطراف آن حدود ۴۰ درصد مدارس نیاز به مقاوم‌سازی و نوسازی دارد و این میزان در استان‌های دیگر به حدود ۵۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: باید دولت در بودجه سال ۹۸ با توجه به وضعیت مدارس کشور, نگاه ویژه‌ای به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هوشمندسازی مدرسه استثنایی آزادشهر در اولویت خواهد بود و ۱۰ میلیون تومان در قالب کمک به این مدرسه برای تجهیزات ورزشی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مدرسه نگین شهر قدمت ۵۰ ساله دارد, صلاح نیست که دانش‌آموزان در این مدرسه تحصیل کنند و باید در اولین فرصت این مدرسه نوسازی شود.

علیرضا ابراهیمی, نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی هم در این مرسام اظهار داشت: از جمله مصوبات این جلسه برای مطرح شدن در شورای برنامه ریزی استان, تکمیل سالن ورزشی نگین‌شهر, افزایش رشته‌های اتاق عمل و پرستاری به رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی, تجهیز و هوشمند شدن امکانات مدرسه استثنایی آزادشهر است.

وی افزود: شهرستان آزادشهر با دارا بودن ۱۷ هزار دانش آموز فاقد ارودگاه دانش آموزی است و زمینی برای این امر اهدا شده اما متاسفانه اعتبارات ملی تخصیص نیافته و در صورت عدم ساخت, خیر زمین خود را پس خواهد گرفت.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان تصریح کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد شهرستان یک برند علمی در سطح استان و کشور در حوزه رشته های علوم انسانی است, اما در حوزه سخت‌افزاری و فضاهای آموزشی دغدغه داریم.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.