۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: 618420

آمارهای اولیه تانکری نشان می دهد، در حالی که فشارهای آمریکا برای قطع صادرات نفت ایران بالا گرفته، هند در ماه اوت، واردات نفت از ایران را ۳۲ درصد نسبت به ماه قبل از ان کاهش داده و به حدود ۵۲۳ هزار بشکه در روز رسانده است.

رویترز: هند خرید نفت ایران را متوقف نمی‎کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین ، آمارها نشان می دهد برخی از محموله های بارگیری شده در ماه جولای در ماه اوت به سواحل هند رسیده اند.

با توجه به تخفیف های جذاب ارائه شده از سوی ایران به مشتریان هندی، میزان واردات نفت این کشور از ایران در ماه اوت همچنان ۵۶ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

برنامه های سالانه خرید نفت پالایشگاه های دولتی هند در سال مالی ۱۹-۲۰۱۸ قبل از تصمیم ترامپ به خروج از برجام نهایی شده است.

یک مقام ارشد دولت هند گفت، این کشور به صورت کامل خرید نفت از ایران را متوقف نخواهد کرد و استراتژی خود در مورد خرید نفت از تهران را پس از دیدار روز پنجشنبه با مقامات آمریکایی اتخاذ خواهد کرد.

این گزارش حاکی است، در بازه زمانی آوریل تا اوت، یعنی ۵ ماهه نخست سال مالی ۱۹-۲۰۱۸، خرید نفت هند از ایران با ۴۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۴۶ هزار و ۲۰۰ بشکه در روز رسیده است.

شرکت دولتی ایندین اویل هند، که بزرگترین شرکت پالایشگاهی این کشور محسوب می شود، در ماه اوت، حدود ۴ میلیون بشکه یعنی حدود ۱۴۳ هزار بشکه در روز نفت از ایران خریداری کرده که نسبت به ماه جولای ۵۰ درصد کاهش نشان می دهد.

کارشناسان صنعت نفت گفتند، پالایشگاه های دولتی هند با تاخیر مجوز لازم جهت استفاده از تانکرها و بیمه های ایرانی جهت خرید نفت از این کشور را دریافت کرده اند. شرکت های کشتیرانی غربی و هندی به دلیل تحریم ها در حال توقف حمل محموله های نفتی ایران هستند.

شرکت بهارات پترولیوم هند نیز در ماه اوت خرید نفت خود از ایران را یک سوم نسبت به ماه جولای کاهش داده و به ۱۳۱ هزار بشکه رسانده است.

ریلاینس اینداستریز و هندوستان پترولیوم در ماه اوت نفتی از ایران خریداری نکرده اند.میزان خرید نفت ماهانه شرکت های مانگالور و نایارا انرژی از ایران با تغییری اندک نسبت به ماه جولای به ۱۲۰ و ۱۳۸ هزار بشکه در روز رسیده است.

در بازه زمانی ژانویه تا اوت ۲۰۱۸، خرید نفت هند از ایران با ۲۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۶۰۰ هزار و ۴۰۰ بشکه در روز رسیده است.

منبع: تسنیم 

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.