عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان گفت: اگر هیئتی ها بستر را فراهم نکنند مراسم عزاداری امام حسین(ع) برپا نمی شود و باید قدردان آنان باشیم.

باید قدردان هیئتی ها و فعالان مجالس عزاداری باشیم

به گزارش قدس انلاین ، حجت الاسلام محمد حسین رجایی خراسانی پنجشنبه شب در همایش تجلیل از خادمان امام حسین (ع) اظهار کرد: محرم ماه با فضیلت و با کرامتی است و مداحان اهل بیت(ع) و هیئتی ها باید قدر خودشان را بدانند و اگر هیئتی ها بستر را فراهم نکنند مراسمات امام حسین (ع) برپا نمی شود.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان بیام کرد: اربعین مخالف های زیادی دارد و برخی ها به این دلیل که ارز از کشور خارج می شود اینگونه در کشور ترویج می کنند که مردم در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت نکند.

وی ماه ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب المرجب را از ماه های حرام دانست و گفت: هرچه در جامعه از اصول اسلامی ، رفتار و سیره رسول خدا و دستورهای قرآنی دور شویم از آرمان پیامبر (ص) فاصله می گیریم و این باعث سقوط می شود.

وی اظهار کرد: مداحان وظیفه شان نوکری است ، مداحان توجه کنند که در ماه های محرم مطلبی رو نگویند که کسی را بالا ببرند و کسانی را پایین بکشانند.نباید حرفی را به دروغ به امام حسین (ع) نسبت دهیم که سرمان جلوی امام سید الشهدا پایین باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور نیز در این همایش اظهار کرد: اگر کسی عمق قرآن را بداند ، آیات قرآن سیاستمداری است. سیاستمداری بسیار مفید است و بی سیاستی ، بی کفایتی است و سیاست بازی با فساد پایان می رسد.

حجت السلام صادق خلیلی با اشاره به فرمایش امام خمینی مبنی بر « ما امت گریه  های سیاسی هستیم» ابراز کرد: گریه های ما امروز هشدار دهنده است. امام حسین به شهادت رسید تا انسان ها راه اصلی را فراموش نکنند و حرکت امام حسین برای ۱۴۰۰ سال قبل نیست و برای زنده نگه داشتن دین مبین اسلام بود.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از ۴۹ خادم حسینی در شهرستان نیشابور تجلیل به عمل آمد.

منبع : مهر

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.