مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در آیین اختتامیه مرحله استانی المپیادهای علمی دانش آموزان دوره اول متوسطه گفت:برنامه ریزی المپیادهای علمی زمینه ساز جهت دهی استعدادهای دانش آموزی است.

اختتامیه مرحله استانی المپیادهای علمی دانش آموزان دوره اول متوسطه

به گزارش قدس آنلاین،  قاسمعلی خدابنده مدیر کل این سازمان در این مراسم عنوان کرد:المپیادهای علمی در طول سال تحصیلی در سطح مدارس و مناطق برگزار شد و منتخبان این رقابت ها به مرحله استانی راه پیداکردند که بی شک ستارگان رقابت های ملی و جهانی در سال های آینده از میان همین جمعیت خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی در المپیادهای علمی می تواند زمینه ساز جهت دهی استعدادهای دانش آموزی باشد افزود:این مسابقات با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد که از شاخص ترین دانشگاه های شمال شرق کشور است و در رتبهبندی های کشوری نیز از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است برگزار شد.

خدابنده در توضیح علت برگزاری این رقابت ها در سه رشته ریاضیات، ادبیات فارسی و علوم تجربی خاطر بیان کرد:ریاضیات به عنوان علم مادر ومبنای رشته های مهندسی و فنی است، لذا شناسایی استعدادهای دانش آموزی در این حوزه که در آن دارای پایگاه های تاریخی و دانشمندان به نام هستیم ضروری است. از سوی دیگر علاقه مندان برای ورود به رشته های تجربی باید با این علوم و یافته های تجربی آشنایی لازم را داشته باشند.

وی همچنین ادامه داد :درباره رشته ادبیات فارسی نیز علاوه بر اینکه ایران مهد ادبیات بوده است خراسان یکی از پایگاه های مهم ادبیات محسوب شده و دارای شاعران به نامی همچون فردوسی و ابوسعید ابوالخیر است لذا جهت دهی و برنامه ریزی برای دانش آموزان در این حوزه نیز لازم است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد:در یک برنامه ریزی دوازده ساله برنامه های خوبی را تحت عنوان جشنواره نوجوان خوارزمی اجرایی کردیم و امسال به عنوان چهارمین یال متوالی میزبان ملی این مسابقات بوده ایم، در زمینه المپیاهای علمی نیز آمادگی داریم زمینه های این جنبش علمی را در سطح کشوری فراهم آوریم.

قابل ذکر است در این مراسم از ۶۰۰ برگزیده استانی المپیادهای علمی تجلیل شد.

منبع:  پانا

پایان پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.