رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه واکنش‌ها علیه یادداشت جنجالی «مقام ارشد دولت ترامپ» در نیویورک تایمز، از وزیر دادگستری و دادستان کل این کشور خواست که درباره هویت این نویسنده تحقیق کند.

ترامپ: دادستان کل درباره نویسنده یادداشت ناشناس در نیویورک تایمز تحقیق کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از «خیانت» خواندن انتشار یک یادداشت جنجالی در روزنامه آمریکایی که در آن خبر داده شده بود، یک جریان ایستادگی در درون دولت ترامپ ایجاد شده، حالا رسما از وزیر دادگستری این کشور خواسته که درباره این یادداشت و نویسنده آن تحقیق کند.

بامداد پنجشنبه یک مقام ارشد کاخ سفید که نخواست نامش فاش شود، در «نیویورک تایمز» خبر داد، «یک جبهه مقاومت و ایستادگی» در برابر «دونالد ترامپ» در درون دولت او ایجاد شده است.

در این یادداشت آمده که «من برای رئیس‌جمهور کار می‌کنم اما من و همکاران هم فکرم متعهد شده‌ایم تا بخش‌هایی از دستور کار و تمایلات فاجعه‌بار او را خنثی کنیم».

رئیس‌جمهور آمریکا نویسنده این یادداشت را به «خیانت» متهم کرد و در توئیتر نوشت: «آیا این به اصطلاح "مقام ارشد کاخ سفید" اصلا وجود خارجی دارد یا این یکی دیگر از منابع ساختگی نیویورک تایمز ورشکسته است؟ اگر این شخص ناشناس و ترسو واقعا وجود خارجی داشته باشد، (نیویورک) تایمز باید به دلایل امنیت ملی او را فورا به دولت تحویل دهد».

انتشار این یادداشت و قبل از آن، مطالب طرح‌شده در کتاب «باب وودوارد» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی درباره کاخ سفید، گمانه‌زنی درباره احتمال فروپاشی داخلی دولت ترامپ را بیش از هر زمان دیگر تقویت کرده است (برای خواندن گزارشی در این باره به اینجا رجوع کنید).

درخواست ترامپ در حالی صورت گرفته که رسانه‌های آمریکایی بارها از روابط سرد او با وزیر دادگستری این کشور بر سر تحقیقات بازپرس ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا و ادعای تبانی کارزار انتخاباتی ترامپ با مسکو خبر داده‌اند.

تنش‌ها از آن روزی شروع شد که وزیر دادگستری آمریکا به دلیل جنجال‌ها درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 خود را از این پرونده کنار کشید و دست بازپرس ویژه را برای تحقیقات باز گذاشت.

تنش‌ها بین ترامپ و سشنز سبب شد که برخی قانونگذاران کنگره آمریکا درباره احتمال برکناری وزیر دادگستری توسط رئیس‌جمهور گمانه‌زنی کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.