وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: کاهش ۱۰ درصدی هزینه‌های خدمات پزشکی برای بیمه در سال جاری که مورد تاکید بیمه سلامت است، در همه مناطق کشور میسر نیست.

کاهش هزینه‌های پزشکی برای بیمه در همه مناطق میسر نیست / کمبود نیروی انسانی در مراکز بهداشتی و درمانی روستایی

به گزارش قدس آنلاین،  سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم پایانی اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت کشور در مشهد گفت: باید همه تلاش خود را برای کاهش هزینه‌های خدمات پزشکی داشته باشیم تا با کمترین کسری وارد سال ۹۸ شویم، ولی این امر در برخی مناطق محروم کشور امکان پذیر نیست.

وی اظهار داشت: در استان‌های محروم و مرزی نباید انتظار داشت هزینه‌های خدمات پزشکی برای بیمه ۱۰ درصد کاهش یابد، زیرا مردم از نظر اقتصادی مشکل دارند.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت در طول یکسال گذشته مسئولیت سنگینی داشت، گفت: ما علاقه‌مند نبودیم بیمه سلامت بخشی از وزارت بهداشت شود بلکه بهترین راه این بود که بیمه‌ها در قالب یک سازمان قوی با هم ادغام شوند و به عنوان خرید خدمت فعالیت کنند.

وزیر بهداشت افزود: با این حال در یک سال گذشته به عهد خود پایبند بوده و همه تلاش ما این بود که با حفظ استقلال بیمه‌ها در ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم خللی وارد نشود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به لزوم شفافیت در بیمه سلامت اظهار داشت: خدمات الکترونیکی که نقش مهمی در شفافیت و ارتقای خدمات رسانی دارد تا چند ماه آینده در بیشتر مراکز درمانی کشور عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برخی مراکز بهداشتی و درمانی روستایی به دلیل کمبود نیروی انسانی در نوبت عصر تعطیل هستند و اگر روستائیان مشکلی داشته باشند، بیمارستان‌ها هم آن‌ها را پذیرش نمی‌کنند.

وزیر بهداشت افزود: در این زمینه باید از سوی مسئولان شبکه‌های بهداشت و درمان چاره اندیشی شود تا روستائیان دچار سردرگمی نشوند.

قاضی زاده هاشمی گفت: روزهای سختی را در پیش داریم و تنها راه این است که برای رفع چالش‌های پیش رو صبور و امیدوار باشیم.

اجلاس سراسری مدیران بیمه سلامت کشور از ۱۴ شهریور ماه به مدت ۲ روز در مشهد برگزار شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.