ساری- کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری گفت: آموزشگاه اندیشه به لحاظ تجربیات علمی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های حساس دانشگاهی نقش اساسی دارد؛ در حال حاضر اسیر روندهای سنتی در آموزش و پرورش در بخش مطالعه و پژوهش هستیم، افزود: در آموزشگاه‌ها از روش‌های سنتی فاصله می‌گیریم.

در بخش مطالعه و پژوهش اسیر روندهای سنتی در آموزش و پرورش هستیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یاسین فریدونی عصر جمعه در همایش تجلیل از دست اندارکاران و دانش آموختگان آموزشگاه دخترانه اندیشه در باشگاه فرهنگیان ساری اظهار کرد: آموزشگاه دختران از سال ۹۱ و فعالیت آموزشگاه پسرانه از سال ۹۵ شروع شد و همه داشته‌هایمان، دبیران با تجربه و اندیشه ورز هستند که مشغول فعالیت اند.

وی با اعلام اینکه دبیران سطح یک استانی در این آموزشگاه کنار ما قرار دارند، افزود: به دلیل تجربیات بالای دبیران و سطح علمی موفق، بیشتر دانش آموختگان این آموزشگاه در دانشگاه‌های معتبر کشور در حال حاضر مشغول تحصیل هستند.

مدیرعامل آموزشگاه علمی دخترانه اندیشه مازندران در ارتباط با اهداف و برنامه‌های آینده این آموزشگاه، گفت: خدمات آموزشی این دانشگاه متناسب با نیازهای کشور و هماهنگ با جذب دانشجویان در سطح مقاطع عالی است در سال جاری قرار بود تاثیر معدل به قطعی برسد ولی با مخالفت‌های مواجه شده و در آینده نزدیک معدل نهایی در کنکور اثر گذار است و با این روش باید به سمت آموزش‌های مفهومی ورود پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه باید تلاش کنیم بیلان رتبه‌های برتر را افزایش دهیم، گفت: در این حوزه علاوه بر تقویت بنیه علمی آموزشگاه باید ارتباط قوی بین والدین، معلمان و آموزشگاه باید ایجاد شود.

فریدونی در ارتباط با فعالیت دپارتمان مشاوره یادآور شد: برنامه ریزی برای توسعه دپارتمان مشاوره در برنامه کاری ما قرار دارد که این موضوع برای آموزشگاه بسیار مهم است، در حوزه مشاوره تحصیلی هم تلاش کردیم که از آخرین روش های علمی که مد نظر کارشناسان خبره هست استفاده کنیم.

وی در ارتباط با حساسیت‌های انتخاب مشاوره، افزود: مراکزی که زیر نظر آموزش و پرورش و آموزشگاه فعالیت می‌کنند به مراتب مورد تایید هستند و آموزشگاه‌های زیر نظر آموزش پرورش مامن بسیار مناسبی برای توسعه فعالیت‌های آموزش مشاوره‌ای هست.

مدیر آموزشگاه علمی دخترانه اندیشه مازندران، خاطر نشان کرد: ایجاد انگیزه در برگزاری برنامه‌های امتحانی از مواردی است که با همکاری دبیران در دستور کار است.

فریدونی یادآور شد: سال گذشته قول دادیم که دانش آموزان با معدل ۲۰ در ضوابطی که تعیین کردیم را بورسیه کنیم و سال جاری ۱۹ دانش آموز را بورسیه کردیم و هر سال هفت دانش آموز پس از بررسی که از نظر مالی وضعیت مالی مناسبی نداشتند و بسیار پرتلاش در حوزه علمی هستند هر کدام به مبلغ ۳۰ میلیون تومان شهریه‌ای دریافت نکردیم و بنا داریم مرکز تخصصی جامع مشاوره تحصیلی و روانشانسی راه اندازی کنیم.

وی از برنامه ریزی برای استاندارد سازی فضای آموزشگاه خبر داد و افزود: جلب رضایتمندی خانواده‌ها یکی از مباحث جدی است که به صورت جدی دغدغه این مجموعه است.

در بخش مطالعه و پژوهش اسیر روندهای سنتی در آموزش و پرورش هستیم

در ادامه کوروش یوسفی عضو شورای شهر ساری اظهار کرد: آموزشگاه اندیشه به لحاظ تجربیات علمی و هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های حساس دانشگاهی نقش اساسی دارد.

وی با اعلام اینکه مراکز علمی پویا شهر ساری باید مورد حمایت قرار گیرند و این موضوع در شورا هم قابل پیگیری است.

عضو شورای شهر ساری با اعلام اینکه آموزشگاه اندیشه از مراکز فعال و اثرگذار شهر است، گفت: افراد نخبه زیادی از این مجموعه به کشور و استان معرفی شدند.

عضو شورای شهری ساری خاطر نشان کرد: بنده معتقد هستم بخش خصوصی به کمک آموزش و پرورش آمده است و آموزش و پرورش با کمک یک میلیون معلم و ۲۰ میلیون دانش آموز چندان چابک نیست و به کمک بخش خصوصی پویایی در این نهاد ایجاد شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر اسیر روندهای سنتی در آموزش و پرورش در بخش مطالعه و پژوهش هستیم، افزود: در آموزشگاه‌ها از روش‌های سنتی فاصله می‌گیریم.

یوسفی با اعلام اینکه روش‌های سنتی در آموزش و پرورش باید به اتمام برسد، گفت: آموزشگاه‌ها تا حدودی زیادی در به روز کردن مباحث آموزشی ورود پیدا کردند.

به گزارش قدس آنلاین در پایان این مراسم از دانشجویان که از خدمات این آموزشگاه بهره برده و در حال حاضر در رشته‌های مختلف دانشگاهی به ویژه پزشکی مشغول فعالیت هستند تقدیر شد.

تقدیر از دبیران و پرسنل مجموعه آموزشگاه اندیشه از دیگر برنامه‌های این مراسم در باشگاه فرهنگیان ساری بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.