محقق، پژوهشگر و شاعر آیینی گفت: برای نخستین‌بار در کشور و به همت شعرای آیینی شهرستان بهبهان، بلندترین مثنوی حضور امام رضا(ع) سروده می‌شود.

بلندترین مثنوی حضور امام رضا(ع) سروده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، خیرالله محمدیان گفت: اخیراً با تعدادی از شعرای متعهد شهرستان بهبهان نشستی داشتیم که هدف از این جلسه سرودن یک مثنوی بلند با موضوع ورود کاروان امام رضا علیه السلام به ایران و ارجان (بهبهان) با هدف تبیین چرایی هجرت، معرفی قدمگاه‌های آن حضرت در شهرستان بهبهان و همچنین ذکر آیین‌های رضوی در قدمگاه‌ها بود.

وی افزود: چون حجم این کار گسترده است بنا شد سرایش شعر را بین شعرای بهبهانی تقسیم و هر بخشی را بر عهده یکی از شاعران آیینی واگذار کنیم تا زودتر به نتیجه برسیم. محمدیان در ادامه گفت: هدف از سرودن چنین مجموعه‌ای این است که مسیرهای هجرت کاروان آقا امام رضا(ع) و ماجراهای اتفاق افتاده در طول مسیر را منظوم کرده و همراه با پرده‌ای که هنرمندان نقاش آماده خواهند کرد، در مراسم پیاده‌روی از بهبهان تا قدمگاه آن حضرت به شکل پرده خوانی اجرا شود.

محقق، پژوهشگر و شاعر آیینی خاطرنشان کرد: حضرت رضا(ع) در مسیر هجرت تاریخ‌ساز خود از مدینه به مرو از چندین شهر کشور از جمله آبادان، اهواز، رامهرمز، بهبهان، اقلید، ابرکوه، نیشابور و ... عبور کرده‌اند که به همین مناسبت برخی از این شهرها از جمله بهبهان مراسمات ده‌ها هزار نفری حضور مردم در قدمگاه مقدس و متبرک آن حضرت را دارند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.