وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: ارتش و دولت برای امنیت منطقه خواهان مذاکره با هند هستند.

 پاکستان خواهان مذاکره با هند است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فواد چوهدری» وزیر اطلاع رسانی پاکستان گفت: خواهان مذاکره با هند هستیم اما هنوز پاسخ مثبتی از جانب دهلی نو دریافت نکرده‌ایم.

وی ضمن اعلام حمایت ارتش پاکستان از مواضع دولت در قبال هند، گفت دولت و ارتش پاکستان جهت امنیت منطقه، خواهان مذاکره با دهلی نو است.

چودهری اظهار داشت: عمران خان با دعوت از بازیکنان کریکت هند به مراسم تحلیف خود پیام مثبت برای آغاز مذاکرات را داد و در نخستین سخنرانی خود گفت که اگر دهلی نو یک قدم پیش بگذارد ما دو قدم پیش می‌رویم.

وی افزود: نخست وزیر و فرمانده ارتش به خوبی می‌دانند که پیشرفت پاکستان در گرو امنیت منطقه است که بدون توافق با هند امکان‌پذیر نخواهد بود.

روزنامه هندی «تایمز آو اندیا» ادعا کرد ارتش پاکستان که از منزوی شدن جهانی و سقوط اقتصاد این کشور نگران است به صورت مخفیانه و در سکوت، خواهان احیای مذاکرات صلح با هند است.

این روزنامه ادعا کرد که پاکستان پیشنهاد احیای مذاکرات با هند در خصوص مرزهای مورد اختلاف در کشمیر را مطرح می‌کند.

مذاکرات دو جانبه هند و پاکستان در سال ۲۰۱۵ به علت تشدید خشونت‌ها و افزایش درگیری مرزی متوقف شد.

یکی از اهداف مهم پاکستان در احیای مذاکرات با هند، رفع موانع تجاری میان دو کشور است.

صلح در مورد کشمیر با افزایش تجارت دوجانبه هند و پاکستان به عنوان یک اقدام اعتماد سازی همراه خواهد بود.

صلح با هند به پاکستان کمک می‌کند به بازارهای جهانی دسترسی پیدا و اقتصاد ورشکسته خود را نجات دهد.

دولت «نارندرا مودی» نخست وزیر هند مشغول آماده سازی برای انتخابات سراسری سال آینده است و نمی خواهد پیش از انتخابات مذاکره ای با پاکستان انجام شود زیرا در صورت شکست مذاکره، موقعیت دولت در انتخابات هند تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با توجه به اینکه تلاش عمران‌خان نخست وزیر پاکستان برای صلح با هند از پشتوانه ارتش برخودار است امیدواری زیادی برای احیای مذاکرات صلح بین دو کشور وجود دارد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.